איך לבחור ארון הזזה 2 דלתות

איך לבחור ארון הזזה 2 דלתות
איך לבחור ארון הזזה 2 דלתות

 

לארון הזזה 2 דלתות יש יתרונות וסגנונות רבים מבחינת מיקומו בחדר ועיצובו.

הדלתות שלו מאפשרות פתיחה ללא התחשבות בשטח שלפניו, אך חייב להיות תכנון נכון לסידור הבגדים באמצעות חלוקת התאים באופן נגיש.

המאמר יעסוק ביתרונות של ארון הזזה 2 דלתות וכיצד לבחור אותו.

לצפייה בקטלוג ארונות הזזה 2 דלתות

 

היתרונות של ארון הזזה 2 דלתות

ארון הזזה פופולרי בזכות הפרקטיות והנוחות שלו. הוא חוסך מקום בחדר השינה, מרווח יותר והנגישות אליו נוחה בשל הדלתות המיוחדות שלו. גם האור זורם אליו בקלות והוא אסתטי מבחינת הנראות שלו.

כאשר אחת מהדלתות שלו פתוחה ניתן לעבור בקלות לידו ולקבל נקודת מבט רחבה על תכולתו. כלומר, היכולת לפתוח ארון הזזה בכל צד, ממקדת אותנו בצד הנחוץ לנו מבלי לגרום לעין להתבלבל.

יתרון נוסף הוא היכולת לפתוח את הדלתות בהינף יד. דלת בארון הזזה סטנדרטי מגיעה ל- 1.5 מטר רוחב לעומת ארון פתיחה.

לפיכך, פתיחת הדלת בארון הזזה מהירה יותר מארון פתיחה, בו ישנן כמה דלתות המגיעות לרוחב זה. ארונות אלו מגיעים בסגנונות רבים עם טקסטורות, צבעים וחומרי גלם שונים ולכן המבחר מגוון.

בשנת 2020 יצאו דגמים חדשים לשוק בגימורים חדשניים ומעוצבים המעניקים אסתטיקה ויוקרתיות לחדר.

 

התאמת גודל הארון לחדר

ארון הזזה מותאם באופן מושלם לחלל החדר בתוך נישה או כיחידה הצמודה לקיר.

השטח שלו אינו תופס מקום כמו ארון פתיחה רגיל ומספר הדלתות שלו אינן תלויות בגודלו.

כלומר, אין זה משנה אם יש לו דלת אחת, שתים או שלוש דלתות, הנפח שהוא יתפוס יישאר אותו נפח.

יש למצוא את האיזון הנוח בינו לבין גודל החדר מבחינת רוחב וגובה. בנוסף, התאמתו לחדר תיעשה גם מבחינה עיצובית באופן שתיווצר הרמוניה או כיחידה מעוצבת שתגרום לו לבלוט בצבע או בחומרי הגלם מיתר הריהוט בחדר.

 

באילו חומרי גלם ניתן לבחור כשמדובר בארון הזזה 2 דלתות?

ארון הזזה צריך להיות מורכב מחומרי גלם איכותיים על מנת שיהיה עמיד לאורך זמן וקל לניקוי. ארונות אלו עשויים מחומרים כמו: עץ, מתכת, זכוכית ופורמייקה בהתאם לסגנון ולטעם האישי.

ככל שהחומר יהיה מסיבי יותר, כך העמידות שלו תהיה גבוהה יותר. הבחירה בין סגנון מינימליסטי, נקי ופשוט לבין סגנון עתיק ומורכב יותר תעשה את ההבדל בין חומרי הגלם שלו. בנוסף, כל חומר אותו תבחרו לא ישנה את סגירת ופתיחת הדלתות שלו.

הדלתות אינן חורקות ותזוזתן על המסילה באופן איטי ושקט מאפשרת את פתיחתן גם כשכל דיירי הבית עדיין ישנים.

 

חלוקה פנימית פרקטית

חלוקת הארון מבפנים צריכה להיעשות במחשבה ובהתאם לצרכים שלכם. המטרה היא לשלוף במהירות פרטי לבוש ולשמור על סדר וארגון.

בשביל להשיג מטרה זו צריך לתכנן מראש את מספר שטחי האחסון כמו: מדפים, תאים, מגרות ומוט תלייה. את פרטי הלבוש המתאימים לעונה והיומיומיים יש לאחסן מקדימה ובאופן מיטבי.

פרטי לבוש אחרים הגיוני לאחסן בתאים עליונים או פנימיים יותר. גם מספר המגרות או פרטי התלייה הם אינדיבידואליים.

למשל אדם העוסק בספורט יעדיף יותר מגרות כדי לאחסן גרביים, בגדי ספורט וכיו”ב, מאשר איש עסקים אשר יעדיף מקום רב יותר לתליית החליפות שלו. שימו לב, עומק של ארון הזזה סטנדרטי הוא 50 ס”מ, פחות מארון פתיחה בו העומק 60 ס”מ.

אם מעוניינים בעומק גדול יותר ניתן להתקין זרוע חיצונית שתפתח את הדלת אך אפשרות כזו היא יקרה יותר.

על אף זאת, ניצול השטח בארון הזזה גדול יותר מארון פתיחה. השימוש הפרקטי של הארון מאפשר גם צמצום של פרטים בחדר. למשל, בחדר קטן ניתן למקסם את גודל המקום על ידי תליית מראה בארון הזזה גם לקבלת חלל גדול יותר וגם לשם נוחות.

 

ארון הזזה מודרני מזכוכית

העיצוב המודרני המאפיין את ארונות ההזזה מגוון בחומרים, צבעים והדפסים שניתנים לבחירה.

הזכוכית האופיינית מאוד לסגנון המודרני, משדרגת את הארון ומעניקה לו מראה יוקרתי ואלגנטי. מצד אחד היא פריט עיצובי ומצד שני פרקטית. ארון הזזה מזכוכית 2 דלתות יכול להגיע לרוחב של עד 200 ס”מ.

ניתן לבחור בזכוכית צבעונית המותאמת לגוונים של החדר, לשלב מראה בדלת או כדלת בפני עצמה וליהנות מעיצוב ייחודי. לסיכום, הבחירה של החומר צריכה להיעשות  על פי שיקולי טעם ונוחות.