איך לבחור ארון הזזה

איך לבחור ארון הזזה?

אין ספק שהארון משרת הרבה פונקציות יומיומיות בחיינו, ואנו משתמשים בו לאורך כל שעות היממה.

בתקופה האחרונה, ארונות ההזזה קיבלו מקום של כבוד בתחום רהיטי חדר השינה, מהרבה סיבות: ארונות הזזה הם פרקטיים, ומצליחים לאזן בין ניצול מרחב יעיל בחדר, למראה אלגנטי ואסטטי, הם מונעים צפיפות ותחושת מחנק, אך גם פרקטיים ונוחים.

אך מכיוון שארונות ההזזה נכנסו לחיינו בצורה כל כך משמעותית, השוק עמוס בסוגים שונים ומגוונים, ולכן חשוב לשים לב לכמה פרמטרים לפני שבוחרים את הארון שימלא את חדר השינה שלכם.

לצפייה בקטלוג ארונות הזזה לחצו כאן.

 

חומרי גלם איכותיים

כמו בכל רהיט שאנו בוחרים לבית, ולפני הכל, חשוב לבדוק את חומרי הגלם ממנו עשוי הארון.

הארון הוא רהיט משמעותי, שתופס מקום של כבוד בחדר השינה, ולרוב הקנייה המשמעותית, ולוכן על הארון לשרת אותנו בצורה הטובה ביותר, לזמן הממושך ביותר.

פתיחות וסגירות יומיומיות של דלתות ההזזה והמגירות של הארון יכולות להביא לשחיקה של הרהיט, במידה ועשוי מחומרי גלם שאינם איכותיים.

לכן מומלץ לוודא כי העץ, הזכוכית או המתכות מהם בנו את הארון שאתם רוצים לרכוש, יהיו ברמה טובה ואיכותית, בכדי להבטיח את עמידותו הגבוהה של הארון.

 

הגודל הנכון של ארון ההזזה

ארון הוא רהיט דומיננטי בחדר, ומכיוון שכך, עלינו לאזן באופן מיטבי בין ארון שמסוגל לעמוד בדרישות שלנו מבחינת אחסון, לבין ארון שלא “ישתלט” על חלל החדר ויגרום לתחושת מחנק לא רצויה.

משכך, ארון הזזה מהווים לרוב את הפתרון האולטימטיבי, בעיקר כי אין צורך לקחת בחשבון את שטח פתיחת הדלתות, שמלווה בכל רכישה של ארון דלתות סטנדרטי. יש לבחור ארון, שגם אם הוא קטן וקומפקטי, מסוגל לבצע את העבודה, ולספק את האכסון לו אתם זקוקים.

 

עיצוב הארון ודרישות אישיות

מאחר ויש מבחר עצום של עיצובי ארונות הזזה, קל לטבוע בתוך עולם העיצובים, ולהתבלבל בעקבות השפע הרב.

במידה והרכישה היא ספציפית של ארון, יש לוודא שהארון אכן מותאם לאופי העיצובי של החדר, ושומר על אותו קו כללי: אם מדובר בעיצוב מתכתי וחדשני, או ארון מעץ עם אופי קלאסי, על עיצוב הארון יסייע לכם ליצור את האווירה הנכונה בחדר.

טיפ נוסף יהיה לבחור ארון בעל מראה על אחת הדלתות, שעה שחלל החדר לא מאפשר מראה נפרדת. מראה, מלבד השימוש היומיומי שלה, גם נותנת תחושה של מרחב, ו”פותחת” את החדר.

בנוסף, חשוב לבחור את הארון שנותן את הפונקציות להן אתן זקוקים.

אם קיים צורך בכמות גדולה של מגירות לטובת אכסון רב של פרטי לבוש, או אם כמו הפריטים הנועדים לתלייה גדול, ולכן יש צורך באזור גדול במיוחד שניתן לתלות בו באמצעות קולבים, יש לקחת בחשבון את כל המשתנים האלה, בטרם קבלת ההחלטה.

 

חלוקה פנימית נוחה

מבלי להמעיט בערכה הרב של האסתטיקה, כשמדובר בחלל אחסון חיוני כמו ארון צריך להקדיש מחשבה יתרה גם לפן המעשי.

ארון בעל חלוקה פנימית טובה ישפיע גם על הנוחות שלכם באחסון ובשליפת פריטים שאתם עושים בהם שימוש יומיומי וגם, על היכולת לאחסן בצורה מיטבית פריטים לטווח ארוך כמו בגדי חורף או מזכרות ישנות ויקרות ערך.

לרוב, אנו נוהגים לאחסן בארון פריטים רבים מסוגים שונים ולכן ישנה חשיבות רבה לחלוקה פנימית הגיונית, נוחה וגמישה שתאפשר לנו להפיק את המיטב מחלל האחסון שלנו.