איך לבחור ארון פתיחה

איך לבחור ארון פתיחה
איך לבחור ארון פתיחה

חנויות הריהוט הרבות מציגות לראווה ארונות פתיחה מגוונים באיכויות וברמות גימור שונות.

המאמר יציג את כל הטיפים כיצד לבחור ארון פתיחה לחדרי הבית.

לצפייה בקטלוג ארונות פתיחה

 

ארון עם דלתות פתיחה

ארון פתיחה הוא הארון המסורתי והאולטימטיבי בהשוואה לארון קיר, ארון הזזה או חדר ארונות. ארונות כאלו מיוצרים מחומרים שונים כמו עץ מלא, עץ עם ציפוי מלמין, סנדוויץ’ עם ציפוי פורמייקה, או סיבית מצופה מלמין שהיא פשוטה יותר ופחות איכותית.

ככל שחומר הארון דחוס יותר, כך הרמה והמחיר שלו גבוהים יותר.

גם דלתות הארון צריכות להיות מחומר איכותי כמו: פורמייקה, פורניר, חזית עם מסגרת עץ או אלומיניום, ובמילוי של זכוכית או פורניר. חומרים אלו קלים לניקוי ועמידים במים.

בנוסף, לצירים יש חשיבות רבה כאשר מדובר בדלתות נפתחות, ולכן יש לשים דגש על הפרזול. אם הפרזול אינו איכותי דיו, הצירים עלולים לשקוע או להישבר.

כאשר המסילות של הדלתות איכותיות, נוח וקל לנקות אותן מהצטברות אבק.

 

למי מתאים ארון פתיחה?

ארון פתיחה מתאים לאנשים מסודרים ומאורגנים, גם אם הוא בעל שתי דלתות וגם אם בעל דלת הזזה או אקורדיון.

המדפים צריכים להיות נגישים ומסודרים. בניגוד לחדר ארונות, אין צורך באזור מיוחד, אך יש למקם אותו בתוך נישה או באופן שהדלתות יוכלו להיפתח לרווחה.

חשוב להתאים את מספר המגירות בארון לפי הצרכים שלכם. ארון פתיחה לחדר ילדים למשל, צריך להיות מותאם לשלבי הגיל שלהם, על מנת שלא יהיה צורך להחליף אותו שנים רבות.

את ההתאמה ניתן לעשות באמצעות החלפת הידיות, העיטורים והשימוש בו. כלומר, המגירות ישנו את תפקידן בהתאם לגיל ולגודל, וכך לילד תהיה גישה לתאים העליונים יותר ככל שיגדל.

 

גודל ארון פתיחה

גודל ארון פתיחה מותאם למיקומו בחדר השינה, ויש לדעת מהן המידות המדויקות לפני שמזמינים אותו. צריך להחליט: האם הגובה שלו יהיה עד התקרה, מה יהיה מספר התאים והמגירות, מספר הדלתות וכן הלאה. ככל שיהיה לכם מידע מדויק, כך יהיה ניתן לעשות סקר שוק ולבדוק מחירים בחנויות רהיטים שונות.

אם החדר שלכם קטן, ייתכן ויספיק ארון עם שתי דלתות. אך גם אם הארון צריך להתאים לחדר שינה של זוג או לשני ילדים, צריכים למקסם את תאי האחסון בו כך שיספיקו לשניים.

כדי לנצל את המקום, ניתן להזמין ארון בו צד אחד עם תאים ומגירות וצד שני לתלייה, לתלות מראה בדלת הארון הפנימית ולנצל את המגירות התחתונות לנעליים.

בחלל גדול יותר, אפשר להזמין ארון עם ארבע דלתות פתיחה, והחלוקה שלו תהיה מרווחת יותר מבחינת תאים, מקום התלייה והמגירות.

הארון תופס מקום רב בחדר והמיקום שלו צריך לאפשר מעבר ופתיחה נוחה של הדלתות.

גם אם החדר קטן חייבים להקפיד שמיקומו לא יחסום אור ואוויר בחדר, ולכן חשוב להכין תרשים של החדר טרם הרכישה של הארון.

 

שני ארונות בחלל אחד

כאשר אין אפשרות למקם ארון פתיחה רחב בחדר, בשל העובדה שהקירות שלו אינם רחבים מספיק, ניתן לפצל את הארון ולרכוש שני ארונות שכל אחד מהם עם שתי דלתות או בגדלים שונים זה מזה.

פיצול הארון נעשה בהתאם לצרכים שלכם ובהתאם למבנה החדר, ובהחלט אפשרי. את עיצוב החדר תצטרכו לעשות בהתאם לארון או הארונות, אך במידה ופיצלתם – מומלץ לבחור בארונות תואמים מבחינת הסגנון והצבעים.

 

עיצוב ארון המתאים לקונספט החדר

חנויות הריהוט מציעות מגוון ארונות בסגנונות שונים, אותם בוחרים גם בהתאם לעיצוב החדר. ישנם חדרי שינה המעוצבים בסגנון עתיק בהם כורסה מבד קטיפה, מיטת אפיריון וטואלט עם גימורים, כך שארון בסגנון דומה יתאים.

מנגד, ארון בסגנון מודרני ישתלב יפה עם חדר בסגנון עכשווי. עם זאת, בהחלט ניתן ליצור קונטרסט בין הארון לעיצוב על מנת שיבלוט ויהפוך לריהוט הדומיננטי בחדר.

גם הצבע של הארון יהיה מותאם לחדר. ככל שהצבעים שלו בהירים יותר, כך יש תחושה של ריווח בחדר. החדר ייראה גדול, מאוורר ורגוע יותר. לעומת זאת, הצבעים הכהים יהפכו אותו לדומיננטי ודרמטי יותר מהרהיטים האחרים בחדר.

בנוסף, קווים של ארון פשוטים וישרים מאפיינים את הסגנון הקלאסי. ארון בסגנון כזה יכול להיות מתאים לכל עיצוב אותו תעשו בחדר במהלך השנים, ולפיכך לא יהיה צורך להחליף אותו.