איך לבחור חדר ילדים ונוער

איך לבחור חדר ילדים ונוער?

חדר שינה הוא המרחב הבטוח והאישי ביותר, וכאשר מדובר בחדר שינה לילדים ונוער העובדה הזו הופכת להיות נכונה שבעתיים.

חדר השינה של הילד שלכם הוא הממלכה האישית שלו, ואם הילדים שלכם חולקים יחד את אותו החדר זה המקום שלהם לחזור אליו.

בחדר שינה מעבירים חלק גדול מהיום, וכידוע אם כבר מעבירים שם את היום – לפחות שיהיה מרחב נעים, יפה, ביתי ומסביר פנים.

בכתבה זו נעבור על הדברים שיש לקחת בחשבון כאשר בוחרים לילדים שלכם חדר רהיטים לחדר השינה.

לצפייה בקטלוג חדרי ילדים ונוער

 

חדר שינה קומפלט מול עיצוב אישי

חשבו מה יותר מתאים לכם וילדים שלכם – לקנות חדר שינה קומפלט בעסקת חבילה, הכולל את כל רהיטים העיקריים הנדרשים בחדר שינה לילדים, או לקנות כל רהיט בנפרד?

היתרון של חדר שינה קומפלט הוא שיש לכם מספר חדרים לבחור מתוכם, ואתם בוחרים חדר כמכלול וזה עשוי להקל על תהליך הבחירה.

בנוסף, עסקת חבילה שכזו עשויה להיות זולה יותר מאשר קניית כל רהיט בנפרד.

מצד שני, אם אתם אוהבים מאוד לעצב ורוצים להתאים את החדר למה שנכון בעיניכם ובעיני ילדיכם על הפרט האחרון, יתכן ועדיף שתקנו כל רהיט בנפרד כך שתוכלו לעצב באופן אישי.

 

קריטריונים לבחירת מיטה

  • נוחות המזרון: עוד לפני החזות הוויזואלית של המיטה, הנוחות של המזרון היא הקריטריון החשוב ביותר. נוחות היא דבר אינדיבידואלי ומה שנוח לפלוני לאו דווקא יהיה נוח לאלמוני, ולכן קחו את הילד שלכם איתכם כשאתם קונים מזרון, תנו לו לנסות כמה מזרונים והיו קשובים לבחירה שלו.
  • חומרי הגלם: חשוב לבדוק מהם חומרי הגלם מהם עשויה המיטה. כדאי מאוד לבחור מיטה העשויה מחומרי גלם העמידים בפני בלאי, רטיבות ושריטות. במיטה ייעשה שימוש רב על ידי ילד, ואתם רוצים שהיא תחזיק מעמד.
  • גודל ועיצוב: חשבו על הצבעים המתאימים לחדר של הילד שלכם, וגם איזה גודל מיטה החדר מסוגל להכיל. כשמדובר במיטת ילדים ונוער האפשרויות הן לרוב מיטת יחיד או מיטה וחצי, אך גם בקטגוריות אלה יש גדלים משתנים. ערכו מדידות לפני הקניות כדי לוודא שאתם לא קונים מיטה שלא תצליחו להכניס לחדר.

 

כיצד לבחור שולחן לחדר

מגיל מסוים, שולחן כתיבה הופך לרהיט הכרחי בכל חדר שינה לילד. השולחן הוא המקום בו הילד יעשה שיעורי בית, ואם בבעלותו מחשב משלו כנראה ששם המחשב ימוקם.

לכן גם בבחירת שולחן חובה להתחשב בצרכי גודל – חשבו עם עצמכם ועם הילד שלכם מהם הצרכים הנדרשים משולחן הכתיבה? האם נדרש מקום למחשב, ולמקלדת?

עליכם גם לחשוב על ההעדפות שלכם ושל ילדכם בנוגע לחללי אחסון: ישנם שולחנות שבאים לבד, וישנם שולחנות הבאים יחד עם ארונות ומגירות.

במידה ותקנו שולחן ללא חללי אחסון, יש לקחת בחשבון שצריך להתאים את עיצוב השולחן לחללי האחסון בחדר, וכן לשאר הרהיטים.

 

כיצד לבחור ארון בגדים

ארון בגדים הוא רהיט שנמצא בשימוש תכוף: הארון נפתח ונסגר כל יום, על ידכם ועל ידי הילד שלכם – ואתם בטח יודעים שילדים לא תמיד עדינים בשימוש ברהיטים.

מסיבה זו רצוי מאוד לבחור ארון העשוי מחומרי גלם עמידים ואיכותיים שלא יתבלו במהרה או ישברו בקלות.

בנוסף, כמו בכל רהיט אחר חשוב לקחת בחשבון את הגדלים שאתם נזקקים אליהם מצד אחד ומוגבלים אליהם בשל גודל החדר מצד שני, אתם רוצים ארון שיוכל לאחסן את הבגדים של הילד שלכם, אבל שלא יהיה גדול מדי בשביל החדר.

וכמו רהיטים אחרים, גם את הארון חשוב להתאים מבחינה עיצובית לשאר הרהיטים בחדר.

 

רהיטים נוספים לחדר

ישנם רהיטים נוספים שמהווים על פי רוב חלק מחדר ילדים, כגון ארוניות ספרים, שידות ועוד. עיינו בקטלוגים וקבלו רעיונות על רהיטים שיוכלו לשדרג את חוויית חדר השינה של הילד שלכם.

 

קחו את הילד איתכם לקניות

ישנם הורים שמקבלים החלטות יחד עם הילדים, לעומת אחרים שמעדיפים לקבל את כל ההחלטות בעצמם.

סוג הורות זה אינדיבידואלי, אך בסופו של דבר מי שיישן וישתמש בחדר השינה זה הילד שלכם. קחו אותו איתכם לקניות הרהיטים ושאלו אותו מהם הרהיטים שהוא אוהב.

לא תמיד תראו איתו עין בעין ואולי לפעמים תחליטו אחרת ממה שאמר, אבל להקשיב לילד שלכם זה תמיד כדאי.