איך לבחור חדר שינה הורים

 

איך לבחור חדר שינה הורים
איך לבחור חדר שינה הורים

 

על מנת שחדר שינה הורים יהיה שימושי ונוח, יש לבחור אלמנטים פרקטיים שלא יגרעו מהעיצוב, יהיו יפים לעין ונוחים. בכל זאת, זהו החדר בו רוצים לשים את הראש ולישון.

קבלו מספר דרכים לבחירת חדר השינה המושלם.

לצפייה בקטלוג חדרי שינה

 

התאמת הריהוט לגודל החדר

לפני שמתחילים לחשוב על עיצוב חדר הורים ולרכוש פריטים עיצוביים שישדרגו אותו, יש לקחת מידות מדויקות של חדר השינה ולחשוב היכן ממקמים את המיטה, השידות, הקולב, ארון הבגדים, שולחן הטואלט וכיוצא בזה.

כמובן שבחדר שינה קטן יהיו כמה שפחות אלמנטים מפאת גודלו. החדר צריך להיות מרווח, נגיש ונוח.

כאשר המיטה הזוגית ממוקמת במרכז קיר החדר המרכזי, תהיה נגישות למיטה משני הצדדים שלה ויהיה ניתן למקם את השידות ליד כל צד.

בחדר קטן רצוי למקם אותה מתחת לחלון ולא מול הדלת. גם לרוחב המיטה צריך להיות חלל פתוח למעבר נוח ולפיכך יש חשיבות למיקום שולחן הטואלט, ההדום, גוף תאורה עומד וכד’. מומלץ לא להעמיס ולא לגרום לצפיפות כדי שחדר השינה יהיה מזמין  ואסתטי.

בחירת מיטה זוגית ושידות

בחירת המיטה הזוגית צריכה להיות מחומרים איכותיים, מסיביים ועיצוביים. ישנן מיטות אפריון גדולות המתאימות לחדרים בסגנון וינטג’, מיטות עם בסיס ומסגרת מעץ מלא האופייניות לסגנון הכפרי, מיטות רחבות מעץ עם רגלי מתכת ומסגרת בהירה המתאימות לסגנון מודרני ועוד. אך בראש ובראשונה המיטה צריכה להיות נוחה ובעיקר המזרן.

ישנם לא מעט אנשים הסובלים מכאבי גם ולכן צריכים לבחור במזרן המתאים לגופם. חשוב שיהיה  אורתופדי.

יש לתת את הדעת גם למזרן כך שיתאים לגודל מצעים סטנדרטיים למיטה זוגית על מנת שלא לחפש מצעים בגודל מיוחד. גם השידות צריכות להיות מותאמות לסגנון המיטה והחדר הן בגודלן והן בעיצובן.

הן צריכות להיות שימושיות כדי להניח עליהן ספר, שתיה ופריטים זמינים אחרים. שידות עם מגירה או שתיים יהיו גם פרקטיות לאחסנה של לבנים או פריטים אחרים.

בחירת גופי התאורה

תאורה בחדר שינה צריכה להיות מצד אחד מרגיעה ומצד שני חזקה כשרוצים להתאפר ליד הטואלט או לבחור בגד מהארון. ישנם מפסקים מיוחדים שבאמצעותם ניתן לעמעם את התאורה הראשית ולשלוט בעוצמה שלה.

בשום אופן לא מומלץ להתקין פלורסנט לבן ומסנוור או אהיל מגושם שיחסום את האור. גם נורות צבעוניות או נורות בעלות אספקת אור נמוכה לא רלוונטיות.

התאורה צריכה להיות רומנטית, מרגיעה וניתנת לשליטה גם אם הן בתקרה וגם אם לצדי המיטה. תאורה ליד המיטה צריכה להפיץ אור שיספיק לנו כדי לקרוא או לקום לשירותים בלילה, אך לא מעבר לכך. ישנם אנשים הבוחרים במנורה עומדת באחת מפינות החדר כאלמנט עיצובי. לפני רכישתה יש לשאול את עצמינו: האם היא אכן מוסיפה לנראות החדר, האם היא שימושית? כל תאורה שאינה יוצאת מהתקרה צריכה להיות עם הספק נמוך יותר המשלב נורות צהובות.

בתקרה התאורה יכולה להיות חזקה יותר.

בחירת וילון הצללה

כדי לשמור על אווירה רומנטית ורגועה, על פרטיות וחדירת האור לחדר, חשוב להתקין וילונות הצללה, אך לא למנוע מהאור הטבעי להיכנס לחדר בשעות היום. התקנת מסילה כפולה עם שני וילונות יכולה לפתור זאת. וילון אחד בהיר והשני כהה כמו בבית מלון, יסייע לווסת את כניסת האור הטבעי. בד בבד הווילון הוא גם פריט עיצובי ולכן יש להתאימו לסגנון החדר ולגווניו, לגודל החלון ולחלל.

אם החלל גדול ומרווח, יתאים וילון המגיע כמעט עד הרצפה אשר יוסיף לחדר דרמטיות וקלאסה. בחדר קטן רצוי לתלות וילון הצללה לפי מידות החלון, כדי לא ליצור עומס.

ריצוף החדר

את הריצוף חשוב להתאים לצרכים ולעיצוב. בחדרים רבים בסגנון כפרי מתקינים רצפת פרקט המעניקה תחושה חמימה כמו בצימר. אך לא לכולם זה מתאים.

מי ששנתו קלה הפרקט פחות יתאים כיוון שהוא מפיק רעשים כאשר צועדים עליו. על מנת שיהיה פרקטי עדיף לבחור בקרמיקה רגילה שתתאים בגוונים ובטקסטורות שלה לעיצוב החדר. חדר השינה צריך להיות בפרופורציות.

הכוונה היא לא לבחור בריהוט עם צבעים חזקים או במוטיב חוזר כדי שלא ייווצר עומס בעין. ישנם חדרים בהם למשל צובעים קיר אחד בצבע חזק או בוחרים בריהוט שכולו לבן והחדר נראה כמו בית חולים. להיפך, מומלץ לעצב את החדר בסגנון אקלקטי ולקבל מראה נקי.