איך לבחור חדר שינה יהודי

איך לבחור חדר שינה יהודי

חדר השינה כיום, כבר לא רק החדר בו אנו ישנים, ובמיוחד בימי קורונה, אנו מגלים כי עלינו לבלות בו יותר ויותר מתוך היממה.

לכן, חשוב לוודא כי חדר השינה עונה על כל הצרכים שלכם, ובפרט במידה ומדובר בצרכים דתיים.

לשם כך קיימת אפשרות לבחור בחדר שינה קומפלט שעונה על הדרישות של הציבור הדתי.

חדר שינה יהודי מכיל את כל הרהיטים החשובים והנחוצים לחדר שינה איכותי: מיטה יהודית מפנקת, ארונות מותאמים אישית ושידות לילה.

לצפייה בקטלוג חדרי שינה יהודיים לחצו כאן

 

איזו מיטה יהודית לבחור

המיטה היא ככל הנראה המוצר הבסיסי אך גם הנחוץ ביותר בכל חדר שינה. בפרט, בחדר שינה יהודי, בו מהות המיטה חשוב שבעתיים.

לכן, מומלץ להשקיע מחשבה בבחירת מיטה איכותית, אשר מתאימה לאופי של חדר השינה.

המיטה היהודית היא מיטה העשויה בפועל מ2 מיטות נפרדות, בעלות אפשרות לחיבור שיביא למיטה אחת גדולה, ממש כמו מיטה זוגית רגילה. לכן,  חשוב לשים לב למספר גורמים כאשר בוחרים מיטה, ובפרט מיטה יהודית:

  • ראשית, מטרת המיטה היהודית היא הפרדת המיטות בעת הנידה של האישה, כמקובל לפי הדת היהודית. לכן, חשוב לבדוק שאכן המיטה יכולה להיפרד ל- 2 מיטות נפרדות, וכי ההפרדה היא נוחה ופרקטית, ללא הרבה מאמץ. בנוסף, חשוב לוודא שבעת ההצמדה, לא נותר רווח בין 2 המיטות, ואכן התחושה תהיה זהה למיטה זוגית רגילה.
  • גודל – כמובן שהבחירה תלויה בגודל החדר ובנוחות המשתמשים, אך חשוב לבחור מיטה שתתאים את גודל ותנאי החדר, בכדי לא להעמיס, ולתת תחושה אוורירית וחופשית.

בנוסף, חושב לקחת בחשבון את השטח שאליו נזיז את המיטה, ואת שטח ההפרדה, כחלק מחישוב גודל המיטה. רוב המיטות היהודיות מגיעות עם בסיס אחד, אליו מחוברת אחת המיטות וניתן להפריד את המיטה השנייה ללא הבסיס. החלופה השנייה היא 2 מיטות נפרדות לחלוטין, כך שההפרדה של כל מיטה, כלולה גם בבסיס.

  • מזרן איכותי – קשה להדגיש את זה מספיק, אך חווית השינה נמדדת בראש ובראשונה במזרן. לכן גם אם מדובר במיטה יהודית או במיטה רגילה, חשוב לבדוק את איכותו, ואת התאמתו לתחושה האישית, טרם הרכישה.
  • עיצוב – עיצוב המיטה הוא אספקט חשוב באשר לבחירת המיטה. חשוב לבחור מיטה שתשתלב עם העיצוב הכללי של החדר, ותשרה אווירה אינטימית ונעימה.
  • ארגז המצעים – לרוב במיטות זוגיות, השטח שמתחת למיטה הוא שטח קריטי לבעלי החדר, שכן מדובר בשטח אכסון גדול יחסית, שאינו תופס שטח נוסף על חשבון השטחים הפנויים בחדר.
  • בעת רכישת מיטה יהודית עם הפרדה בבסיס, חשוב לקחת גורם זה בחשבון, שכן הזזה של מיטה בעלת ארון מצעים עמוס, עלול להיות אתגר של ממש.

 

ארון הבגדים ורהיטים נוספים

מלבד המיטה, שהיא השינוי המהותי בחדר שינה יהודי, ההבחנה בין חדר שינה יהודי, לחדר שינה קומפלט רגיל, אינו מהותי.

חדרי שינה מגיעים לרוב גם עם ארון בגדים ורהיטים נוספים כמו שידות לילה. חשוב לבחור את הרהיטים שיתאימו את הצרכים שלכן, כמו ארון בגודל מסוים, או רהיטים שישרתו אתכם על הצד הטוב ביותר.

באשר לרהיטים אשר צורכים שטח מהחדר גם מעבר לבניה – כמו משל פתיחת דלתות הארון, או מגירות השידה, חשוב לקחת בחשבון גם את הפרמטרים האלו, בעת רכישת חדר השינה.

 

הצרכים שלכם

למרות שכל שנאמר יכול מאוד לעזור בבחירת חדר השינה שלכם, אין דבר שעולה על הצרכים של כל צרכן וצרכן. לכן הבחירה צריכה קודם כל להתאים לצרכים שלכם. הצרכים שלכם כצרכנים דתיים לא צריכים להגביל אתכם, וכיום חדרי השינה היהודיים מציעים מגוון רחב של עיצובים ותכליות, בדיוק כמו חדרי שינה קומפלט רגילים.