איך לבחור מיטות ילדים ונוער

איך לבחור מיטות ילדים ונוער לו?

מגיל שנתיים וחצי או שלוש, עוברים הילדים לרוב לישון על מיטות ילדים, לרוב עד אזור גיל עשר, בו יעברו למיטות נוער.

זהו שלב חשוב בהתפתחות השינה שלהם, ובהליך התבגרות שלהם.

לכן, גם בפן הגופני והבריאותי, אך גם בפן הפסיכולוגי, חשוב לבחור את מיטת הילדים הנכונה.

לצפייה בקטלוג מיטות ילדים ונוער לחצו כאן.

סוג המיטה

למיטות ילדים, כמו למבוגרים, יש סוגים שונים של מיטות: מיטות מרופדות עם מנגנון, מיטות קומותיים, מיטת ילדים בודדת, ומיטת החבר.

מיטת החבר היא מיטת הילדים הנפוצה ביותר, העשויה מעץ ומורכבת משתי מיטות נפרדות, עליונה ותחתונה, שניתנת לשליפה בעת הצורך בקלות, במטרה לאפשר שינה אדם נוסף.

מיטות מרופדות עם מנגנון קפיצי להרמה הן מיטות נוחות לתפעול, בעלת אפשרויות שונות, אך החיסרון הבולט הוא שלרוב אינן מגיעות עם מעקה בטיחות מפני נפילה, כך שיש לקחת את הדבר בחשבון.

מיטת קומותיים היא מיטה שקיימת בהרבה בתי אב בישראל, משום שחוסכות מקום רב בחדר. הדבר העיקרי שיש לבדוק טרם הרכישה הוא אישור של מכון התקנים בדבר תקינות המיטה.

 

המזרן הנכון

בישראל, רוב המזרנים המותאמים למיטות ילדים הם מזרני ספוג, ולא קפיצים כמו אצל רוב המיטות למבוגרים, זאת משום שמזרני קפיצים אפקטיביים רק מגובה מסוים, שלרוב לא עולה בקנה אחד עם מבנה מיטות סטנדרטי לילדים.

אך גם בתחום מזרני הספוג קיימות מספר אפשרויות בכדי להביא לאיכות שינה אופטימלית: רוב המזרנים עשויים בצפיפות של בין 24-27 ק”ג לקוב, מה שמעיד על קשיחותם – ככל שהמזרן יותר צפוף הוא פחות גמיש ויותר קשיח.

מזרנים בטווח הזה מוגדרים כמזרנים בקשיחות קשיחה-למחצה, ואילו מזרנים בצפיפות 30 ק”ג ומעלה, נחשבים קשיחים וקשיחים מאוד.

מעבר לכך ישנם גם סוגים שונים של מזרנים: מזרן 100% ספוג, שהוא כשמו- יחידת ספוג אחת גדולה; מזרן דו צדדי, שבו למעשה יש שני סוגי ספוגים, שלרוב בעלי צפיפויות שונות, כמו למשל צד קשיח וצד גמיש. בחירת סוג המזרן קריטית לחוויית השינה של הילד, ולכן חשוב לבחון היטב את המזרן טרם הרכישה.

ההמלצה הגורפת היא שאין לאפשר למזרן להיות רך מידי, משום שהדבר יכול להוביל ללחץ על עמוד השדרה. ככלל, יש לבחור במזרן קשוח דיו, אך גם נוח.

 

החומרים הנכונים

מלבד כל הקריטריונים החשובים שיש לשקול בבחירת מיטה לילד, קריטי לא פחות החומרים שממנה עשויה המיטה. רוב המיטות אכן עשויות מעץ, אך לא פחות חשוב מחומר הגלם, גם החומרים הנלווים, כמו דבק או צבע, יכולים להיות גורם משמעותי.

מאחר והילד עושה שימוש שוטף ויומיומי במיטה, חשוב לוודא כי כל החומרים, לרבות הצבע והדבק שבהם נעשה השימוש, יהיו נטולי סיכון, וידידותיים למשתמש.

גודל המיטה

גם כאן, אין כלל אצבע, והדבר תלוי בראש ובראשונה לגובה ולגודל הילד. לרוב, המידה הנמכרת ביותר הוא במידה של 190 ס”מ אורך ו80 ס”מ רוחב. רוחב של 80 ס”מ מאפשר מחד לילד מספיק מקום לישון, אך מנגד מרחב בחדר, מבלי שהמיטה תתפוס את רובו. בחדרים גדולים יותר, ניתן לבחור במיטות עם רוחב גדול יותר, כמו למשל 90 ס”מ.

לגובה המיטה יש חלק מהותי בנוחות הכניסה והיציאה ממנה, ובכך משפיע באופן ישיר על הקימה בבוקר. יש לשים לב שגובה המיטה אכן תואם את גובהו של הילד, ולא גבוה מידי, לטובת נוחות מקסימלי.

עיצוב

מדובר באספקט חשוב, במיוחד עבור הורים לילדים שנוטים לזוז או “להשתולל” תוך כדי שינה. למרות שכלל המיטות מגיעות עם ראש מיטה אחורי, קדמי ומעקה בטיחות, ככל שהמעקים וראשי המיטות יהיו גדולים יותר, כך הבטיחות של הילד מוגנת יותר.