איך לבחור ספרייה לילדים

איך לבחור ספרייה לילדים?

 

ספרייה היא רהיט שכמעט אפשר להגדיר אותו כרהיט חובה בחדר ילדים. כפי שניתן ללמוד משמה, ספרייה נועדה לאחסון ספרים אך היא יכולה לשמש לאחסון חפצים נוספים – תמונות, צעצועים, קופסאות חפצים, צמחים ועוד.

ספרייה היא רהיט לא קטן ותופסת מקום בחלל בחדר, ולכן כדאי להשקיע מחשבה בטרם תקנו את הספרייה.

לצפייה בקטלוג ספריות ילדים ונוער

 

מהם הקריטריונים שצריך לקחת בחשבון לפני שקונים ספרייה לילדים?

השימוש בספרייה

כאמור, ספרייה משמשת לאחסון ספרים אבל לא רק. כדי לדעת איזו ספרייה תרצו לקנות לחדר של הילד שלכם תצטרכו לחשוב למה היא תשמש ובהתאם לכך לבחור ספרייה ראויה.

 

סוג הספרייה

ישנן מספר סוגי ספריות לחדר ילדים, המתאימות כל אחת למבנה חדר שונה ובהתאם משוות לחדר מראה שנבדל זו מזו. ספרייה היא רהיט נוסף שימסגר את מבנה חדר הילדים שלכם, ולסוג הספרייה השפעה משמעותית על כך.

 

בטיחות

ניתן לקבע ספרייה לקיר וכן לרצפה. וודאו בטרם רכישת הספרייה שהיא בטיחותית למשתמש ושהיא אינה מסכנת אף אחד.

 

חומרי הגלם

תרצו שהספרייה תלווה את הילד שלכם שנים, ולכן רצוי לבחור ספרייה מחומרי גלם איכותיים העמידים בפני בלאי, שריטות ורטיבות.

בנוסף, חומרי הגלם מהם עשויה הספרייה ישפיעו על המראה שהיא תעניק לחדר.

חומר פופולארי לייצור ספריות לילדים הוא למין, שמשווה לחדר מראה נעים, שובב ומזמין.

מידות

חדרי ילדים באים בגדלים שונים, וכך גם ספריות.

אתם רוצים לקנות ספרייה שמצד אחד תהיה גדולה מספיק בשביל להכיל את כל הספרים והחפצים הרלוונטיים של הילדים שלכם, אך מצד שני שלא תהיה גדולה מדי עבור חדר הילדים שלכם.

לכן מומלץ למדוד את החדר ואת החלל בו הספרייה אמורה להיכנס בטרם תקנו את הספרייה.

 

היכן הספרייה תמוקם בחדר

לחדר אחד עשויים להיות עיצובים רבים, ומקומות שונים להכניס בהם את הספרייה. סוג הספרייה לרוב צריך להיות מותאם למיקום שתבחרו לספרייה בחדר הילדים שלכם וזהו קריטריון שיש להתחשב בו.

 

מה כוללת ספריית ילדים?

לרוב, ספריות ילדים הן חלק מסט רהיטים וכוללות גם שולחן כתיבה ועבודה, ולעיתים גם מגירות וכוורת לתלייה על הקיר. כאמור, הפונקציות להן תשמש הספרייה וכן המיקום שתבחרו לה בחדר ישפיעו על סוג הספרייה שמתאים לחדר הילדים שלכם.

 

סוגי ספריות

ספריה פינתית

ספרייה המתחברת לשולחן ומותאמת להיות ממוקמת בפינת החדר. בספרייה פינתית חלק מהספרייה יהיה בכיוון הישיבה כאשר הילד יושב על הכיסא, וחלק מהספרייה יהיה לצד (ימין או שמאל) של הילד היושב.

 

ספרייה עם כוורת

ספרייה הכוללת כוורת לתלייה על הקיר. החללים בכוורת יכולים להיות פתוחים או סגורים. ספרייה עם כוורת מתאימה לילדים בוגרים יחסית שיכולים להגיע אליה בלי מאמץ ובלי לטפס על רהיטים.

 

ספרייה כפולה

ספרייה הכוללת חללי אחסון כפולים בהשוואה לספרייה רגילה, כלומר: כוורת כפולה, מגירות כפולות ולעיתים שולחן העבודה מחולק לשניים כדי להתאים לשימוש בו זמנית של שני ילדים.