איך לבחור שולחן עבודה

איך לבחור שולחן עבודה
איך לבחור שולחן עבודה

 

שולחן עבודה הוא הרהיט המרכזי בחדר העבודה שלנו. על מנת שנוכל לעבוד בצורה נוחה ואפקטיבית חשוב ששולחן העבודה שלנו יתאים לנו. לכן ראשית חשוב שנבין את הצרכים שלנו.

לצפייה בקטלוג שולחנות עבודה לחצו כאן.

 

שרטוט ידני

עבודות שרטוט, רישום או ציור מצריכות שולחן בגובה מתאים. השולחן צריך להיות מתכוונן על מנת שתוכלו להטות אותו לזווית המתאימה לכם כאשר אתם עובדים.

 

עבודה מול מחשב

כשמדובר בעבודה מול מחשב חשוב שהשולחן יהיה עשוי מחומר חזק ואיכותי אשר יוכל להחזיק את משקל מסכי המחשב והעזרים האלקטרוניים הנוספים ( רמקולים, מקלדת, מסכי מחשב נוספים, מדפסת וכדומה) 

בנוסף תצטרכו נקודות חשמל, נקודות חשמל הם חורים שנמצאים על גבי שולחן העבודה ודרכם אפשר להעביר חוטי חשמל של העזרים האלקטרונים שלכם, כך השולחן יראה אסתטי ומסודר יותר.

לאחר שזיהינו את הצרכים שלנו נבין איזה חומר יתאים לנו ביותר.

 

חומרים לבניית שולחן עבודה

סוג החומר ממנו השולחן יבנה חשוב מאוד ומשפיע על האיכות ועמידות המוצר הסופי, לכן חשוב לבחור את החומר בקפידה!

 

זכוכית:

יתרונות

קל לניקוי, זכוכית נוחה מאוד לניקוי, היא עמידה בפני חומרי ניקוי כמו אקונומיקה לדוגמא. בין אם מדובר בקפה שנשפך או בדיו מעט שנשבר כאשר הזכוכית מתלכלכת קל להסיר את הכתם.

יוקרה –  הזכוכית יוצרת מראה יוקרתי ומודרני, במידה והמשרד שלכם מעוצב בסגנון מודרני, שולחן מזכוכית יתכתב בצורה מדוייקת עם העיצוב הכללי של החלל.

בנוסף למראה היוקרתי, שולחן אשר עשוי זכוכית מקנה לחלל כולו להיראות מרשים יותר.

מחיר נגיש, כיוון שזכוכית היא לא חומר גלם יקר המחיר הסופי של התוצר המוגמר יהיה נגיש יותר משולחנות עשויים מחומרים אחרים.

היתרונות של הזכוכית הם שהיא קלה לניקוי, יוצרת מראה יוקרתי והמחיר שלה נגיש יחסית לחומרים אחרים.

 

חסרונות

זהירות, שביר! זכוכית היא לא חומר שעלול להישבר ולהתנפץ ולכן אם לא מדובר בזכוכית איכותית ועמידה מאוד יש סכנה שהיא תישבר ותגרום לפציעות ונזקים רבים נוספים.

סכנת שריטות – במידה והשולחן ישרט אין דרך לתקן את השריטה והיא תהפוך את השולחן לפחות נוח לעבודה.

 

עץ 

יתרונות

סוגי עץ – ישנם המונים סוגים וזנים של עצים מהם מכינים שולחנות עבודה, בשל המבחר הרחב קל למצוא שולחן שיתאים לסגנון העיצובי של המשרד.

איכות – שולחן מעץ איכותי ישמר לאורך שנים, הוא לא יתבלה וישחק בקלות.

יוקרה – כיוון שייש המון סוגי עצים, תוכלו לבחור בסוגי העץ המתאימים לכם, אם אתם מעוניינים במראה יוקרתי תוכלו לבחור בעץ האגוז לדוגמא שמעניק מראה יוקרתי ומתוכם לחלל.

מראה חם – שולחן עבודה עשוי ץ מעניק לחלל מראה חם ונעים, מתאים לסגנון העיצוב הכפרי אבל לא רק. 

ציפוי – על מנת לשמור על העץ לאורן זמן, ולהגן עליו מפני נזקים כמו לכלוך או שריטות תוכלו לצפות את העץ בציפויים שקופים שלא יפגעו במראה שלו וישמשו הגנה מפני נזקים. 

כשמדובר בעץ יתרונותיו הם המבחר העצום של סוגי העצים שמתאים כמעט לכל מראה וצורך שאתם מכוונים אליו. ניתן לבחור בסוג עץ איכותי והשולחן לא יתבלה וישחק לאורך השנים, הוא משדר יוקרה, ניתן לצפות אותו בחומרים שישמרו עליו.

 

חסרונות 

מחיר – במידה ואתם מחפשים חומר איכותי מאוד ותבחרו בסוג ע איכותי המחיר עלול להיות גבוה.

משקל – שולחן עץ בדרך כלל יהיה מאוד כבד ולכן אם אתם תהיו מעוניינים להעביר אותו ממקום למקום או לשנות ת העיצוב במשרד לעיתים קרובות יהיה לכם קשה יותר לעשות זאת.

החסרונות של העץ הם שהוא עלול להיות יקר בנוסף קשה יותר לשנע אותו ממקום למקום.

 

לסיכום

שולחן העבודה הוא הרהיט המרכזי בחלל העבודה שלנו, הוא צריך להיות נוח, פרקטי ומרשים. על מנת שנוכל לקנות את השולחן הטוב ביותר עבורנו חשוב שראשית נבין את הצרכים שלנו.

לדוגמא: במידה ועיקר העבודה שלנו הוא שרטוט חשוב שהשולחן יהיה נוח עבורנו, הוא צריך להיות מתכוונן לזוויות מתאימות לשרטוט. כשמדובר בעבודה שעיקרה מול מחשב חשוב שהחומר ממנו עשוי השולחן יהיה איכותי על מנת שהוא לא ישבר או יהרס כאשר מניחים עליו משקל כבד.

חשוב שיהיו בו נקודות חשמל (חורים בהם ניתן להעביר חוטי חשמל של עזרים אלקטרוניים)  נקודות החשמל יוצרות מראה אסתטי ומסודר בשולחן העבודה. ישנם המון סוגי חומרים לבניית שולחן עבודה, החומרים העיקריים הם עץ וזכוכית.