איך לשלב ספריה בחדר ילדים עם תנאים מורכבים?

לא כל חדרי הילדים בנויים כקובייה סימטרית ומאפשרים ריהוט של החדר בקלות ובנוחות. ממש לא. מצוקת הדירות בישראל מייצרת פתרונות דיור שונים הכוללים ניצול מקסימלי של שטחי מגורים. התוצאה עשויה לפעמים להתבטא בחללי מגורים הכוללים מכשולי עיצוב וריהוט: בליטות, שקעים ושטח קטן מדי.

איך מתמודדים עם התקנת ספריה בתנאי שטח מינימליים ומאתגרים? יצאנו לשאול את המומחים, חזרנו אליכם עם התשובות.

 

ספריה בחדר ילדים: האתגרים והפתרונות

האתגר: ספריה לילדים בחללים קטנים

נועה היא ילדה בת 10 הזקוקה לספרי לימוד בכמות שעשויה לפרנס ספריה עירונית קטנה, חובבת קריאה ואוהדת מושבעת של בובות חד קרן בכל הגדלים והווריאציות. נועה נדרשת לספריה, אולם חדרה מכיל בסך הכול 6 מ”ר: 2×3 מטר. איך בתוך החלל הקטן הזה מכניסים ספריה מכילה שתהווה פתרון אחסון ייעודי עבור כל חפציה של נועה?

עולם עיצוב הפנים מציע מספר פתרונות התמודדות עם שטח קטן בהצבת ספריה לילדים:

  1. ניצול שקע בקיר: במידה ובחלל שלכם קיימים שקעים מובנים בין החדרים, תוכלו להציב בתוך שקע גדול ספרייה מסנדוויץ’ לילדים או ספרייה מגבס ולייצר חיסכון משמעותי במקום.
  2. בניית ספרייה לגובה החדר: השתמשו בגובה החלל על מנת לנצל שטחי אחסון נוספים. העדיפו ספריה גבוהה על פני ספריה רחבה ובחרו בספריה לחדר ילדים עד לגובה התקרה. חשוב לדעת שמחיר ספריית סנדוויץ’ לילדים עד התקרה מייקר את הספריה בכ-25% נוספים ממחיר ספרייה סטנדרטית אולם שטח האחסון הנוסף עשוי להיות שווה ערך לנפח אחסון של ארון שלם נוסף במחיר דומה! כך אתם גם חוסכים במקום וגם לא נדרשים לרכוש ארון אחסון נוסף.

 

האתגר: ספריה לילדים בחדרים עם בליטה בקיר

חדר הילדים שלכם מקיף עמוד תמך של הבניין מה שמייצר בליטה בקיר? זו בעיה מוכרת בעולם האדריכלות. מיקום ספריה לילדים בחדר כזה היא פעולה די בעייתית. הבשורה הטובה: אפשר להפוך את החיסרון הבולט תרתי משמע ליתרון עיצובי מובהק:

את הבליטה ניתן להקיף בארון ספרים לילדים בצורת L. ספריית מדפים פתוחה בצורה שמסתירה את הפגם המבני תהווה יתרון של מקוריות בעיצוב הפנים. ניתן למקם מול דופן אחת של הארון הפינתי את המיטה ומול דופן שניה את פינת הלמידה והעבודה. כך נוצרת הפרדה בין חלקי החדר השונים והילד יכול ליהנות משטח פעילות רחב מספיק לכל עיסוקיו.

 

האתגר: ספרייה לילדים בחדר עם תקרה נמוכה

לנועם יש אוסף אנציקלופדיות, ספרי בוטניקה וזיאולוגיה, הוא נולד עם אופי של חוקר ובגיל 14 כבר רכשו לו הוריו ערכת מעבדה לביצוע מחקרים בזירה הביתית. חדרו של נועם הוא דווקא חלל די מרווח 3×3 מטר רבוע, אולם תקרת החדר נמוכה מאוד.

על מנת למקסם את שטח החלל, בחרו הוריו של נועם בספריה ענקית המתפרסת לאורך קיר שלם ומגיע עד לתקרה. כשהספריה עמוסת ספרים היא מהווה רהיט עיצובי לצד גלובוס גדול ומפת העולם הפרוסה על הקיר הנגדי. זו דוגמה לחדר בעל תקרה נמוכה המנוצל לצורך יישום עיצוב קונספטואלי בזיקה לאופיו של הילד.

 

ספריה לחדר הילדים: דגשים נוספים

טווח המחירים בעולם ספריות לחדרי נוער וילדים

טווח מחירי ספריות ילדים ונוער הוא רחב ביותר. מחיר ספרייה בהתאמה אישית לרוב יהיה גבוה יותר ממחיר ספרייה מוכנה. אם כי קיימים אתרי אינטרנט מובילים לשיווק רהיטים בהתאמה אישית במחירם נמוכים במיוחד. בנוסף, חומרי הגלם מהם עשויה הספריה וזהות היצרן גם הם מהווים פרמטרים בקביעת המחיר הסופי. תוכלו לרכוש ספריה במחיר של מאות שקלים עד אלפי שקלים.

כדי לבצע בחירה אופטימלית חשוב שתגדירו את הצרכים שלכם היטב ותערכו היכרות מעמיקה עם עולם הריהוט והספריות לחדרי ילדים. לאחר היכרות עם אופן התמחור ועמידה על עקרונות עליהם בשום אופן לא תרצו לוותר בבחירת ספריה – תוכלו לבצע רכישה ממקום מושכל שתואמת את מסגרת התקציב ואינה נוגדת את הצרכים שלכם.

 

ספריה שמתאימה לילדים

ספריה לחדר ילדים היא רהיט שחייב להיות מותאם לגובהם של הילדים. יש לבצע בדיקה ולבחון האם הילד יכול בהושטת יד פשוטה להגיע אל חפציו. הקפידו על רמת נגישות גבוהה כדי למנוע טיפוס בלתי בטיחותי אל החלקים הגבוהים בארון.

בנוסף, הקפידו לבדוק את רמת הבטיחות והתקינות של ארון ספרים לילדים. ילדים, כמו ילדים נוטים לנהוג לעיתים בחוסר זהירות בריהוט שלהם, העדיפו ארון חזק יותר מעץ סנדוויץ’ מצופה פורמייקה על מנת למנוע התפרקות וכן בלאי, שריטות וחדירה של רטיבות.

 

עיצוב מושלם

ספריה לילדים היא אחד מהרהיטים המשמעותיים ביותר בחדר הילדים באספקט העיצובי. הקפידו על התאמה של ארון הספרים לשאר הרהיטים בחדר מבחינה ויזאלית. אנו מלליצים על בחירה בצבע ניטרלי שישצתלב היטב עם הרהיטים הנוספים ויהווה רהיט על זמני.

את הצבעים העזים והפריטים הטרנדיים ניתן לשלב בתור אקססוריז נילווים: כריות, ידיות ארון ופוסטרים. כך תוכלו לעדכן את עיצוב החדר בקלות בהחלפת אקססוריז כשהריהוט המשמעותי משמש כבסיס.

 

שילוב של שולחן עבודה עם ארון ספרים בחדר ילדים

ספרייה בחדר ילדים יכולה להיות משולבת עם שולחן עבודה מובנה ואף עם כוורת אחסון סגורה/פתוחה. כך ניתן ליצור חיסכון בשטח ולמקסם את האמירה העיצובית בחדר. תוכלו לשלב בחדר ילדים ספריה גדולה בצורת ח’ כשהחלל הפנוי משמש כחלל עבודה ולמידה מושלם בנגישות גבוהה לכל ספרי הלימוד והחפצים הנדרשים.

 

ספריה לחדר ילדים עם תנאים מורכבים – אם תרצו אין זו אגדה

כיום, באמצעות עיצוב פנים חכם, יצירתיות והזמנת ארונות ספרים לחדר ילדים בהתאמה אישית לצרכי החדר, ניתן לשלב פתרונות אחסון מעולים גם בחדרים עם תנאי שטח מאתגרים. הכל עניין של חשיבה מחוץ לקופסה.