האם ארון הזזה עדיף על ארון רגיל? כל היתרונות והחסרונות

רוב רוכשי הארונות של שנות המאה ה-21 עברו מסע התלבטויות בדרך אל הארון האולטימטיבי: ארון הזזה חדשני או בחירה בארון פתיחה מהסוג המסורתי? גם אתם עומדים על הצומת הזו ושואלים את עצמכם לאן לפנות? טוב שפגשנו אתכם! אספנו עבור חבר’ה מתלבטים את הנתונים המדוייקים לגבי רכישת ארון הזזה – האם כדאי? לכם ושכמוכם מוקדש המאמר הזה: כל היתרונות והחסרונות של ארונות הזזה.

 

ארונות כפתרון אחסון עתיק יומין

כבר מימי קדם שימשו ארונות כמקומות אחסון עבור חפצים שונים כשבמאה הקודמת הם שימשו אף כארונות קירור – הגרסה המוקדמת של המקרר המודרני. כיום, שוק הארונות הביתיים מציע את שתי האופציות העיקריות: ארונות פתיחה המשמשים לאחסון וניתנים לסגירה באמצעות שתי דלתות הנעות החוצה על צירים לעומת ארונות הזזה הנפתחים באמצעות מנגנון הזזת דלתות על מסילות.

 

ארונות הזזה מול ארונות פתיחה – היתרונות

יתרון הגישה

קרה לכם פעם שהייתם צריכים וויז כדי לברר דרך עוקפת שתאפשר לכם מעבר גם כשדלת הארון פתוחה? החדשות הטובות: ארון ההזזה הולך לעשות לכם חיים קלים. חסל סדר דלתות בולטות שתופסות מקום בחלל ומונעות גישה. דלתות הזזה נעות על מסילות לרוחב הארון ומאפשרות לכם לנצל את כל שטח החדר כרצונכם.

 

עיצוב חללי הפנים בארון

ארגון. ארגון ועוד פעם: ארגון. אלו מילות המפתח לאיכות חיים במגרש הביתי. ארונות הזזה מאפשרים רמת ארגון גבוהה במיוחד הודות ליכולות הארגון המודולריות של פנים הארון. ארון ההזזה קורא לכם: שחקו, הזיזו ושנו את מיקום המדפים כרצונכם ליצירת ארון מותאם אישית לצרכי דיירי הבית. תוכלו להקצות שטח לחולצות מכופתרות, סוודרים ונעליים לצד חלל לתליית בגדים מחויטים. כך נשמר הסדר והשימוש בארון הרבה יותר מבסדר.

 

עיצוב חדר באמצעות ארון הזזה בחזות מודרנית

2022 זה כאן. ארונות הזזה לרוב מעוצבים בקו נקי מודרני שאינו סובל דקורטיביות יתר ועיגולי פינות. ארונות הזזה משתלבים היטב בחדרים בסגנון עיצוב מודרני תעשייתי, נורדי והייטקיסטי ומהווים רהיט בולט אך הרמוני במרחב.

 

דלתות מראה

לדלתות מראה 2 מעלות בו זמנית: דלת מראה מאפשרת חיסכון בהצבת מראה נוספת בחדר ומייצרת חווית לבישה והתארגנות מענגת כשהבגדים, האקססוריז והמראה נמצאים באותו מקום. בנוסף, למראה יש אפקט מיוחד של הגדלה כך מתרחב מראה החדר מבחינה אופטית. אפקט זה בולט במיוחד בחדרים בהם כל דלתות ארון ההזזה הן מראה.

 

גדלים שונים – אפשרויות רבות

ניתן להשיג בחנויות הריהוט ארונות הזזה 2 דלתות, ארונות הזזה 3 דלתות, 4 דלתות ואף יותר. ארונות במגוון מידות מאפשרים לכם התאמה מקסימלית לצרכים שלכם ולמידות החדר בו עתיד הארון להיות מוצב.

 

אפשרויות התקנה לפתרונות אחסון שונים

העומק והרוחב בעלי המידות המוגדלות בארונות הזזה מאפשרים הכנסת והתקנת פתרונות אחסון ייעודיים לארונות הזזה בשל המרחב האחסוני שהם מציעים. פתרונות אלו אינם תואמי-שימוש בארונות פתיחה על סוגיהם.

 

ארונות הזזה מול ארונות פתיחה – החסרונות

הבטחנו מידע אמין ואנו מגישים לכם את את התמונה המלאה: ארונות הזזה -יתרונות וחסרונות. להלן החסרונות הטמונים ברכישה ושימוש של ארונות הזזה:

 

חסרון בגישה

לצורך גישה עבור כל אביזר קטן יש לפתוח את הארון לרווחה מה שמקשה על הגישה, לעומת ארון הזזה – בארון פתיחה ישנן מגירות בתחתית המיועדות לגישה מהירה.

 

הצטברות אבק ולכלוך

בארונות הזזה מצויה תופעה בה מסילות דלתות הזזה צוברות אבק ולכלוך רב כתוצאה מאופן מיקומן. עובדה זו עשויה לפגוע במנגנון ההזזה של הדלתות ולתקוע את דלתות הארון לעיתים קרובות (ניתן לפתור בעיה זו באמצעות רכישה של ארון הזזה עם “דלתות מרחפות” – התלויות על צידה העליון של מסגרת הארון). בנוסף, צרכני ארונות הזזה מעידים כי הם נוטים להשאיר את הארון פעמים רבות פתוח מה שבהחלט קשור בצבירת אבק בתוך הארון פנימה.

 

עלויות

להלן גילוי נאות: מחיר ארון הזזה גבוה משמעותית ממחיר של ארון פתיחה מהסוג הרגיל. הרציונל העומד מאחורי פערי המחירים הוא מנגנון הזזה הדורש מיומנות ופרזול ברמה גבוהה וכן עיצוב מוקפד בסגנון מודרני.

 

המלצות לבחירת ארון על פי מיקומו בבית או במשרד

ארונות לחדרים קטנים

ארון הזזה הינו הבחירה המומלצת עבור חדרים קטנים כיוון שאינו תופס שטח “מת” בחלל רק עבור פתיחת הארון. ניתן למקמו במרחק קטן מהספה, השידה או שולחן העבודה ופשוט להנות מנוחות גישה מקסימלית במינימום מטרים רבועים.

 

ארונות בחללי אירוח בבית

רבים יעדיפו ארון הזזה כאלמנט פרקטי ועיצובי עבור הסלון וחדר האורחים. לדלתות ההזזה יכולת עיצובית מופלאה של השתלבות בחלל לצד נתינת טאץ’ ייחודי לכל המתחם. ניתן להוסיף תמונה או טקסטורה כציפוי לדלתות הארון כדי ליצור כעין קיר מעוצב או להסתפק בזכוכית אטומה בצבע הנבחר לעמידה בסטנדרטי העיצוב הקיימים בחלל הרצוי.

 

הארונות הנבחרים לחדרי ילדים

כאן מתקיים דיון לגבי אופי הארון הרצוי, חלק הורים יצדדו בעד ארונות פתיחה הניתנים לנעילה בעת הצורך ומנעים פתיחה על ידי זוג ידיים קטנטנות בכל עת, לעומתם יהיו שיגדירו את ארון ההזזה כאידיאלי משום שמאפשר פתיחה קלה לילדים, בנוסף, דלתות הזזה המצוידות במעצורים בולמי טריקה נחשבים לבטיחותיים יותר לבית עם ילדים.

 

ארון לחדר עבודה ביתי

רבים בוחרים לאחסן את ספרי החשבונות וקלסרי העבודה בארונות פתיחה המשלבים חללים סגורים ופתוחים מה שאין כן בארונות הזזה. ניתן להוסיף כוורת ולשלב בספריה מדפים להצבת חפצי נוי לקישוט חלל העבודה וליצירת מוטיבציה רבה יותר.

 

ארונות למשרדים

ארונות הזזה יוכלו להוות פתרון אחסון מצוין עבור חומר שונה ואף מסווג אותו לא תרצו להציג בפני זרים. ארונות ההזזה ישוו מראה אלגנטי מודרני למשרד ויתנו יתרון עיצובי בולט. ניתן לשב טקסטורה ייחודית או תמונת נוף כדי לתת נימה משעשעת לחלל ולסדוק מעט את מעטה הרצינות המאפיין משרדים שונים המביאים שירותים בתחומים הריאליים.

 

ארונות הזזה או ארונות פתיחה – סיכום הדברים

למעשה, אין המלצה אחידה לגבי שימוש בארון הזזה או בארון פתיחה. במאמר זה הובאו שני צידי המטבע של ארון ההזזה, כך שאתם מוזמנים לבדוק ברצינות את הצרכים שלכם, את נתוני השטח ואת החלומות ופשוט להתאים בצורה אינדיבידואלית את הארון האולטימטיבי עבורכם.

תוכלו להתייעץ עם אנשי מקצוע מנוסים לא לפני שתביאו לפניהם את נתוני הפתיחה. בכל מקרה, בכל בחירה שלא תעשו אנו שולחים לכם את ברכתנו לשימוש מוצלח, מעוצב וארוך טווח.