הגיע לגיל מצוות – 10 טיפים למעבר מחדר ילדים לחדר נוער

אז מה, גם התינוקי שלכם מתחיל להצמיח שפמפם ולהציג דעות עצמאיות מוצקות? הילדות כידוע היא מום עובר, מהר מאוד הפיצקעלך שלנו חוצים באדום לכיוון הבגרות ומגיעים על 200 קמ”ש לשנות העשרה שלהם. והחדר שלהם, זה שהשקעתם בו את נשמתכם: צבעתם בגוונים פסטליים והעמסתם בדובי פרווה – כבר לחלוטין הפך בייביש מדי בשבילם, הגיע הזמן לשנות פאזה ולייצר עבורם חדר נוער מזמין. לפניכם המדריך המלא למעבר לחדר נוער בקלות.

 

שתפו את המתבגרים שלכם בתהליך העיצוב (או שאתם אוהבים אותו בפוזת עיקום האף)

כחלק מתהליך התפתחותי תקין ונורמלי הופכים ילדינו מישויות תלותיות המחשיבות את דעתנו כאמת אבסולוטית, לאישיות בוגרת המסוגלת להביע דעה עצמית ולפרש את המציאות בצורה שונה מזו לה הורגלו. כחלק מהשינוי נוכל לראות אותם מפתחים טעם אישי המושתת על אופנה, טעמם של חברים ומשפיעים נוספים.

המתבגרים שלנו, כך מתברר, זקוקים לאמון שלנו בהם. ייתכן ויפגינו התנהגות מבטלת אולם בתוך תוכם הם זקוקים לאישור ההורי כדי לצמוח למבוגרים בריאים בנפשם. כאן מגיע תפקידנו כהורים לשתף אותם בהחלטות חשובות, לשמוע את דעתם ולהקשיב להם ממקום נקי ומכיוון שאין זה פוסט פסיכולוגי נחזור לענייננו: כדי לבצע מעבר חלק ונעים מחדר ילדים לחדר נוער חשוב לתת למתבגר לקחת חלק ולשתף אותו בתכנון עיצוב החדר.

 

מעוררים השראה

אתרי אינטרנט שונים ומגזיני עיצוב מציגים תמונות סטילס של חדרי נוער העשויות לייצר השראה ולהביא את המתבגר שלכם יחד אתכם לסיעור מוחות בסופו תוכלו להכיר את דגם חדר חלומותיו אותו היה רוצה להגשים. שיתוף ברמה כזו הרבה מעבר לנוחות הפרקטית יוביל להעצמת הקשר הבין דורי ביניכם ובין הילד.

 

החדר האישי שלי

הילד שלכם הוא אחד ויחיד ואין כמוהו בעולם, נראה מי יעז לערער על המוסכמה הזו. בעיצוב חדר נוער במעבר מחדר ילדים תוכלו להדגיש מאפיינים אישיים של המתבגר וליצור חוויה עיצובית אינדיבידואלית לגמרי.

כך תוכלו לבחור במיטת אפיריון מלכותית עבור נערה דרמטית במיוחד ולשלב ארון, שידת טואלט וכוורת בקווי מתאר מסולסלים בשילוב של קריסטל ומתכת מבריקה כחלק מסגנון עיצוב פרובנס המאפיין את המתבגרת מלאת ההשראה והחיבור לתיאטרון רטרו.

עבור מתבגר חובב סגנון חיים היפי נוכל לרסס גרפיטי על הקירות, לרכוש ארון וכוורת אחסון בחלוקה אסימטרית ולעצב חדר בהשראת לופט ניו-יורקי מרושל. להשלמת הלוק נתלה גיטרה חשמלית צבעונית על הקיר והרי לנו חדר שמדבר בשפתו של המתבגר.

ואחרון חביב במצעד הדוגמאות הוא המתבגר הפרופסור, זה שאפו תקוע בויקיפדיה והוא מחשב נוסחאות ואלגוריתמים להנאתו. ובכן, גם לו מגיע חדר כלבבו. לאחד כזה היינו ממקמים גלובוס עתיק במרכז החדר, מקפידים על קו נקי וזוויתי ומקנחים במנורת לילה חזקה, כזו שתוכל לתת לו אפשרות לקרוא אותיות קטנטנות עד השעות הקטנות. חנון, כבר הזכרנו?

 

הריהוט האולטימטיבי עבור המתבגר

למעשה הרהיט הייעודי עבור מתבגרים הינו מיטה וחצי. מיטה וחצי הינה רהיט מעבר המסמל את ימי הנעורים יותר מכל: כבר לא מיטת ילדים קטנת-מידות, עוד לא מיטה זוגית. מיטה וחצי נועדה ממש לגיל הזה בו השאיפה הגדולה מכל היא להרגיש “כמו הגדולים”. ניתן לרכוש היום מיטות וחצי בכל המידות, הצבעים והסגנונות. חשוב להתייחס ברצינות לאפקט העיצובי של מיטה וחצי כיוון שהיא מהווה אלמנט דומיננטי בחדר.

 

הגוונים הנבחרים

רגע רגע, עוד לא סיימנו. עכשיו הגענו לפלטת הצבעים כשעלינו לבחור בגוונים הנכונים עבור חדר הנוער. ובכן, גם כאן הצבע והטבע הולכים שלובי זרוע: חשוב לאפיין היטב את תכונות המתבגר ולהתאים עבורו את מניפת הצבעים המתאימה.

כך היינו ממליצים על צבעים רגועים עבור נער עם טמפרמנט גבוה כדי להגשים עבורו פינה נינוחה בה יוכל להתחבר לעצמו ולתת מנוחה לגוף ולנפש. גם עבור בעלי טיפוס רגוע לא מומלץ להכביר בגוונים עזים. בגדול, צבע עז ודומיננטי מומלץ לשלב ביחס של 10% מכלל הצבעים השולטים בחדר, כך הוא ייתן ביטוי משמעותי אך לא יכביד על המראה הכללי.

מודל 60-30-10 מגדיר את היחס הנכון בין הצבעים בחלל כאשר אם נכין עוגת צבעים גדולה: נתח של 60% נקדיש לצבע עיקרי שמוכרח להיות הצבע הכהה ביותר או הבהיר ביותר במניפת הצבעים. 30% יהווה צבע משני ועדיף שהוא יהיה מנוגד לצבע העיקרי וה-10% הנותרים כפי שאמרנו, הם צבע ההדגשה בו יש להשתמש במתינות.

 

בטיחות – לא בלתי נצרך

זה שהמתבגרים שלנו כבר חצו את גיל 3 אינו אומר שמותר לדלג על נושא הבטיחות. אמצעי הגנה נדרשים גם בבני עשרה עם ארשת בוגרת של ראשי ממשלה. הקפידו על גימור עגול לרהיטים למניעת פציעות כתוצאה מריצה מהירה או תנועה חדה, צבעו את החדר בצבעים על בסיס מים שאינו פולט כימיקלים לסביבה ואל תשכחו לסרג את החלון אם אתם מתגוררים בבניין רב קומות.

 

אל תתביישו להתייעץ

זה לגמרי בסדר לא להבין בעיצוב, מסתבר שאתם טובים מאיתנו בהרבה בביולוגיה או בסטטיסטיקה. מומחי עיצוב פנים יוכלו להדריך אתכם לרכישת ועיצוב חלל חדר הילדים מחדש באמצעות ריהוט תואם, צבע לקירות, טפטים ושלל אביזרים משלימים שיוצרים את הפואנטה.

מעצבי פנים רואים את החלל שונה משאנו מסוגלים להביט בו, הם מחשבים ניצול שטח מקסימלי, מייצרים חלל גדול יותר בעין באמצעות צביעה מקצועית ומכניסים את הטאץ’ האישי שלכם לתוך תבניות עיצוב בינלאומיות. שווה בדיקה, בקיצור.

 

צביעה מחדש – לא תכירו את החלל שלכם

לעיתים רכישת רהיטים חדשים זקוקה לריענון נוסף כדי לייצר את האפקט המקסימלי. כיום מקובל לחלק את החדר באמצעות קווי אלכסון מה שיוצר תעתוע של גודל וחלל תלת ממדי מרשים. תוכלו לגוון באמצעות פסים, קיר מרכזי בצבע דומיננטי ושאר החדר בגוון בהיר ועוד – כיד הדמיון הטובה עליכם. הקפידו על נראות מעודנת וקו נקי כדי להבטיח שיצירת האמנות הביתית שלכם לא משדרת רעש יתר עיצובי.

 

פתרונות אחסון במעבר מחדר ילדים לחדר נוער

זה כמעט בדיוני – כמות החפצים שנער שלפני רגע מלאו לו 13 – מייצר. כמה שזה בלתי נסבל, אנחנו הרי לא נזרוק את אוסף הפחיות האהוב שלו לצפרדע, מה שכן, איך מוצאים מקומות אחסון לכל השמאטעס המתקראים בפיו אוצרות פז?

אל דאגה, חברות הריהוט של ימינו אתכם באותה סירה (שמא עליתם עליה כי לא מצאתם משבצת פנויה בבית? (: ) והם מציעות מגוון פתרונות אחסון מעולים שיארגנו אחת ולתמיד את מאורת החפצים של בן העשרה. תוכלו למצוא ארגזי אחסון לשליפה נוחה, עמודוני אחסון המשלבים חללים סגורים ופתוחים וכוורות לאחסון חכם. מי טען שאין לו איפה לדרוך בבית הזה?

פתרונות אחסון מספקים מקום מוגדר לכל חפץ ומקנים שטח של כבוד גם לחפצים המוזרים ביותר אותם הגדיר המתבגר כחיוניים (מעבדה ביתית לחקר זוחלים למשל… ברררר…).

 

בוחרים היום את חדר הנוער של מחר

אם ניקח צעד אחד קודם, במידה ואתם בוחרים היום חדר ילדים, המלצה שלנו: חשבו על מספר שנים קדימה ורהטו את החדר באופן שיקל עליכם את המעבר מחדר ילדים לחדר נוער.

למה אנו מתכוונים? העדיפו שימת אלמנטים ילדותיים באביזרים זולים אותם ניתן להחליף בקלות והשאירו את הריהוט הבסיסי בצבעים ניטרליים ובמראה חלק, כך תוכלו בעתיד באמצעות החלפת טפט ושינוי סוג הידיות – לקבל חדר נוער חדש, זאת לעומת בחירת רהיטים ילדותיים במיוחד שתאלץ אתכם לבצע מעבר מורכב יותר בעלות גבוהה משמעותית.

 

בחרו בריהוט איכותי שישרת את בני הנוער שלכם היטב

השקיעו בבחירת רהיטי החדר הדומיננטיים: הארון, המיטה ושולחן הכתיבה. בחרו ברהיטים מעץ מלא או מסנדוויץ’ מצופה מלמין יצוק כדי לאפשר שימוש ארוך טווח בריהוט איכותי שאינו מתקלף, נשרט ומתבלה במהירות.

 

כך מבצעים מעבר מחדר ילדים לחדר נוער – בקיצור נמרץ

במידה ואתם רוצים סיכום של הפוסט הארוך הזה נקצר זאת כך: בחרו בריהוט דומיננטי בעיצוב סולידי כבר בגיל הילדות כדי למנוע החלפת כל הרהיטים בהגיע גיל בגרות, בחרו בצבעים על פי מודל 60-30-10, מצאו פתרונות אחסון חכמים לשלל הפריטים הגודשים את החדר, הקפידו על כללי בטיחות ואל תתפשרו על איכות. כך תוכלו להכתיר את המעבר לחדר הנוער כאקט לא מאיים מדי. ספרו לנו אם צדקנו.