החשיבות של ספריה בכל בית

חוקרים שבדקו הרגלי הצלחה של אנשים עשירים, גילו ש-88% מהאנשים המצליחים בעולם מקדישים זמן ביום לקריאת ספרים לשיפור עצמי על פני צפייה בתוכניות שונות ללא מטרה מסוימת. למעשה, הקריאה מהווה חלק חשוב בעיצוב האישיות של האדם ומאפשרת לו להרחיב אופקים בעולמות שאילולא הספר – לא הייתה לו גישה אליהם. ספריה בכל בית, מהווה אם כן יסוד חשוב ועלינו לדעת איך לשלב אותה בחלל כך שתהיה נוחה ומזמינה לשימוש.

 

מדוע ספרייה חיונית בכל בית?

היתרונות של הקריאה בפיתוח המוח והנפש

האדם, כיצור יחיד, הוא בעל גבולות ברורים: יכולות מוחיות מוגדרות, סגנון חשיבה מסוים ונטיות נפש אישיות. לולא הקריאה והמפגש עם תפיסות עולם נוספות, תובנות והיבטים, היה האדם נשאר כלוא בתוך המרחב האישי המצומצם.

עולם הספר בעצם מפגיש אותנו עם עולמות רחוקים איתנו, מעמת אותנו עם השקפות עולם מעניינות ודורש מאיתנו לצאת מאזור הנוחות וללמוד על העולם עוד ועוד.

זו הסיבה שהקריאה מטפחת ומפתחת את המוח והנפש והופכת אותנו מיצורים אנאלפביתים השקועים בעצמם לאנשים בעלי ידע עולם, עושר נפשי ויכולת להבין תהליכים אישיים של אנשים נוספים, לצד אינטליגנציות רחבות שונות בכל התחומים.

 

החשיבות של טיפוח ידע ולמידה לכל החיים

החשיבות של טיפוח הרגלי למידה וידע חיונית לאדם בכל מעגלי חייו: הן בהיבט החברתי והמשפחתי בהבנת עולמות השונים מעולמו האישי, הן בהיכרות עם מגוון נושאים, הבנת מהליכים, למידת תחומים עסקיים סבוכים והיכרות עם תרבויות מסביב לעולם. כל אלו חיוניים לאדם בכל שלב בחייו להצלחה בעבודה, להצלחה בינאישית ולמימוש עצמיותו בצורה הטובה ביותר.

 

כיצד ספרייה ביתית מעודדת אהבת קריאה אצל ילדים?

חשוב לעודד את אהבת הקריאה כבר מגיל צעיר. כיום, שאמצעי התקשורת והגיימינג מציעים אפשרות חלופית קלה יותר וממכרת מקריאת ספר, חשוב לדאוג שהספרייה הביתית תהיה מושכת במיוחד וכן להגדיר זמני צפייה ומשחק כך שהילדים לא ייחשפו לזמני מסך ארוכים מדי שעלולים לפגוע להם ביכולות החשיבה והנפש. שימו לב כי הורים קוראים, הם דוגמה ומודל לחיקוי עבור הילדים והם אמצעי השכנוע הגדול ביותר לילדים לפנות אל ארון הספרים במקום אל המחשב או אל הנייד.

בית שבו קריאת ספרים היא נושא מפותח הוא בית בו יש שיח אינטליגנטי ורמה אינטלקטואלית גבוהה יותר, כך שספרייה ביתית עשיר בהחלט מהווה אינדיקציה לרמה האישית של בני הבית.

 

כך תעצבו ספרייה לחדר ילדים שתמשוך לקריאה

ניתן לעצב ספרייה לבית עם ילדים שתמשוך לקריאה באמצעות תכנון פשוט אך מתוחכם:

הנגישו את הספרים לכל ילד על פי רמתו

הקפידו לייצר ארון ספרים המותאם לגיל ולגובה הילדים. ספרים המתאימים לגיל הרך, מקמו בחלק התחתון, ספרים לגיל צעיר – מקמו במדף הנמצא בהישג ידו של הילד. ספרים לבוגרים הציבו להם מול העיניים. כשהספרים מונחים בצורה נוחה – רק להושיט יד “לקלף ולאכול” הסיכוי שהילדים יקראו בהם – גדל.

 

עצבו ספרייה יפה ואטרקטיבית

עיצוב מושך הוא אלמנט חשוב בהנגשת קריאה לילדים. תוכלו לעצב את הספרייה בקונספט מעניין כמו ספארי, ספרה בעיצוב נסיכות, ספרייה בעיצוב עתיק או ספרייה השואבת השראה מחוף ים. בחרו בצבעים בהירים וכן שלבו ניגודי צבעים שמתקבלים טוב בעין. כשהספרייה יפה, מטופחת ונעימה, רבים הסיכויים שהילדים יעשו בה שימוש שוב ושוב.

 

חדשו את הספרייה מדי תקופה

הקפידו מדי תקופה לחדש את מלאי הספרים בספרייה וגוונו: רכשו ספרי קומיקס לצד ספרי קריאה רגילים וכן ספרי מדע לצד ספרי עלילה. כך תרגילו את החבר’ה שלכם למגוון תכנים עשיר ותחשפו אותם לסוגי אינטליגנציות שונות.

תוכלו לסגל מנהג של נתינת ספר כמתנה עבור זמנים חגיגיים וכן בערב החופש הגדול ובזמני חופשה אחרים על מנת לייקר את הקריאה בספר ולייצר תרבות קריאה נחשקת בבית.

 

יצירת מרחב מרגיע ושליו עם ספרייה לבית

תוכלו ליצור חלל מרגיע בבית באמצעות עיצוב של פינת קריאה מפנקת: עצבו ספרייה בגוונים פסטליים רכים, שלבו ספות נוחות, הדומים מרופדים, פופים וכיסאות קש לצד שולחנות קריאה, כיבוד קל ונשנושים לשעת קריאה מושלמת. פינה כזאת מייצרת אווירה קלילה, נוחה ונעימה להנאה מקסימלית מספרי קריאה מסוגים שונים.

שלבו על הקירות משפטי השראה הקשורים בקריאה, ציורים קלילים ותמונות בצבעים מתאימים ותראו איך הפינה הזו הופכת לחלל המבוקש ביותר בבית.

 

חיסכון בכסף עם ספרייה ביתית

ספרייה ביתית מהווה אפשרות בילוי מעצימה בעלות נמוכה במיוחד. הקריאה לוקחת את הקורא למחוזות רחוקים ומפגישה אותו עם סערות ואטרקציות שספק אם יפגוש בהם אי פעם במציאות וזאת בתשלום של כמה עשרות שקלים, לא שווה?

ניתן גם לחסוך בעלות הספרייה עצמה על ידי רכישה מקוונת של ספריה מעוצבת בהתאם למידות החלל.

 

כיצד ספריה ביתית משפרת את עיצוב הבית ומוסיפה ערך לבית

כיום, בעידן בו ניתן לבצע הזמנה בקליק ולעצב חלל חלומי באמצעות ריהוט איכותי ומקורי, תוכלו לבצע התאמה מושלמת של ספרייה לחדר הרצוי וליהנות מעיצוב מוקפד, נוח ונעים לעין. במערכת האתר של אוליווד רהיטים, תוכלו לבחור בקלות צבעים, סגנונות, סוגי ידיות ושילוב של חומרים שונים במטרה לייצר ספריות מעוצבות בהתאמה אישית להעדפותיכם כמשתמשים. שימו לב שניתן לייחד חללי אחסון בספרייה עבור פריטים דקורטיביים שימקסמו את העיצוב הכללי.

 

עצות לבנייה וארגון ספרייה לבית

מתכננים ספרייה לבית? לפניכם כמה טיפים חשובים מאת המומחים:

  • הקפידו על מדידה מדויקת של גובה הספרים שלכם ורוחבם לפני הזמנת הארון, שימו לב כי ספרים גבוהים במיוחד נדרשים לעיתים להתאמת חללי אחסון במידות מיוחדות.
  • מדדו היטב את החלל בו אמורה הספרייה להיות ממוקמת. שימו לב לנתונים כמו דלתות, חלונות, עמודים ונישות העשויים להגביל את ממדי הארון.
  • לפני הרכבת ארון ספרים בבית, יש לדאוג שהוא לא יכסה מתג או שקע, ובמידה שכן, יש להעביר את המתג/השקע למיקום אחר בחדר.
  • ייחדו חללים פתוחים לאחסון ספרים בצורה נגישה לצד חללים סגורים שבתוכם תוכלו לאחסן אלבומים וחפצים אישיים נוספים.

 

השקיעו בביתכם ובעצמכם עם ספרייה ביתית מנצחת

רכישת ארון ספרים מהווה השקעה, אולם בכל הקשור לקריאה וספרות, נראה שההשקעה זו בהחלט משתלמת לטווח הרחוק: עבור העשרת האינטליגנציה של יושבי הבית, נוחות שימוש ועיצוב נכון יותר של החלל. זו ההזדמנות שלכם לטפח את עצמכם בספרייה קומפקטית גם עבור חדר העבודה שלכם ולפנק את עצמכם בספרי השראה שיעניקו לכם כלים ומרחב גדול יותר לפעול בו. תוכלו לרכוש ספרים עסקיים, ספרים לפיצוח הרגלי עבודה נכונים, ספרי פסיכולוגיה הקשורים בעבודה וספרים נוספים שיעשירו את החלל שלכם.

 

אוליווד – ספרייה לבית רמה אחת מעל

אוליווד רהיטים מציע מגוון ענק של ספריות לבית שמציעות נוחות, איכות, עיצוב מוקפד ויוקרה. תוכלו לעצב בצורה קלה ונוחה ספריית חלומות באמצעות ממשק נוח וידידותי למשתמש ולהזמין בקליק ארון ספרים בהתאמה אישית.

שימו לב, אוליווד מקפידה על רמת ייצור בלתי מתפשרת ומספקת מזה שנים ללקוחותיה ריהוט איכותי בטעם מיוחד. צרו קשר עוד היום עם מומחי הריהוט של אוליווד להזמנת ספרייה משובחת שתשמש אתכם שנים רבות בהנאה.