כמה עולה ארון הזזה?

כמה עולה ארון הזזה - באנר

ארונות הזזה הם מבין פתרונות האחסון המוצלחים ביותר שיש כיום בשוק. ככאלו, ניתן למצוא אותם כמעט בכל בית, ללא הבדל חדר שינה, מטבח או מחסן. ארונות הזזה טומנים בחובם יתרונות רבים ופרקטיים יחד עם עיצוב נעים ואלגנטי – על כן תמיד יש להם ביקוש. במאמר הבא נעסוק בארונות הזזה וננסה לענות על השאלה כמה הם עולים.

לצפייה בקטלוג ארונות הזזה לחצו כאן.

 

אנחנו מזמינים אתכם להזיז

ככל רהיט, התשובה לשאלה כמה עולה ארון הזזה אינה חד משמעית, ותלויה בגורמים רבים כגון חומרי הגלם מהם הוא עשוי, החברה המייצרת, תוספות מיוחדות לארון ועוד.

מאחר ומדובר בטווח מאוד רחב, שאלת העלות היא לפעמים לא רלוונטית כשניגשים לקנות ארון. במקרים רבים עדיף להקצות תקציב ולקנות ארון לפיו ולא להפך, מכיוון שמדובר באמת בעולם רחב עם אינספור אפשרויות למשחקים ופונקציות. בעזרת תקציב קבוע ניתן לכוון את החיפושים באופן מדויק ולהגיע לארון החלומות בלי יותר מדי סיבוכים.

 

הגודל לא קובע?

יחד עם זאת, חשוב לדעת מהם הפרמטרים העיקריים בשאלת המחיר של ארון הזזה. תופתעו לגלות שגודל הארון אינו הרלוונטי שבהם. כשמדובר בשאלה: כמה עולה ארון הזזה?

חשוב לזכור!

ארונות מתומחרים לרוב לפי יחידה ולא לפי גודל, כך שניתן לקנות שתי ארונות בגדלים שונים לגמרי ועדיין לשלם אותו סכום, אשר יושפע בעיקר מחומרי הייצור, רמת הגימור וקיומן או היעדרן של פונקציות מיוחדות בארון.

אף על פי כן, יש חשיבות לגודל כאשר מגיעים להתקנת מדפים בארון הזזה. בעוד שכל מדף בארון בגודל סטנדרטי תעלה כחמישים עד מאה שקלים, בארון גדול באופן משמעותי מחיר המדף עלול להכפיל את עצמו (וגם אם לא להכפיל, אז עדיין להתייקר מאוד).

 

כן כולל שירות

לפעמים סעיף המחיר עלול להטעות. ישנן חברות המספקות ארונות הזזה במחירים זולים אך ללא שירות או עם שירות מינימלי.

לעומתן, יש חברות המציעות את מוצריהם במחירים גבוהים יותר אך מספקות שירות נלווה כגון הובלה והרכבה בבית הלקוח, וכן אחריות מקיפה.

לעיתים דווקא מחיר גבוה של ארון יהיה בשורה הסופית יותר זול מכיוון שהוא כולל בתוכו עלויות שירות נוספות.

כאשר אין שירות, תצטרכו לדאוג להובלה ולהרכבה בעצמכם – דבר שעלול להתגלות כמתיש למדי. גם האחריות היא כמובן פקטור חשוב שמסייע מאוד בכל האמור בשקט נפשי בנוגע לרכישה.

 

מה לשים לך בסנדוויץ’?

החומר ממנו מיוצר גוף הארון הוא אחד המרכיבים העיקריים בקביעת מחירו. בדרך כלל מקובל לבנות ארונות הזזה באמצעות פלטת סנדוויץ’ – מושג מעולם הנגרות המתייחס ללוחות עץ המודבקים זה לזה בשתי וערב.

לשימוש בפלטה זו יתרונות רבים בתחום הארונות מכיוון שהיא יציבה מאוד ועמידה למים. עם זאת קיימת האפשרות גם להשתמש בפלטה זולה יותר כמו פלטת מלמין. מחיר הארון יהיה נמוך יותר עם פלטה זו אך בהתאם לכך גם איכותו (לכן מומלץ להשתמש בה בארונות ספציפיים שלא צריכים לעמוד בעומס רב ולא באים במגע עם מים).

מנגד אפשר להשתמש בעץ מלא לבניית הארון ובכך לייקר את העלות. עץ מלא מוסיף קסם רב לכל רהיט הנבנה ממנו, בעיקר בפן העיצובי. יחד עם זאת בהקשר של ארונות הזזה הוא אינו האופציה המומלצת ביותר מכיוון שהוא כבד יחסית, יקר ואינו נוח לעבודות נגרות.

 

חומר הציפוי ורמות המחירים

עוד פרמטר חשוב בקביעת המחיר של ארון הזזה הוא החומר ממנו עשוי הציפוי לארון.

ישנן שלוש רמות מחיר הנקבעות לפי סוג הציפוי.

הראשונה היא מלמין אשר מתומחרת בכמה מאות למטר רבוע ומקובלת בדרך כלל בשימוש על פלטת מלמין. השנייה והפופולרית ביותר היא פורמייקה – מחירה של זאת ינוע באזור אלף ארבע מאות שקלים למטר רבוע.

הרמה השלישית היא צביעה בתנור, אשר מעניקה למעטפת החיצוני נופך מבריק ואלגנטי מאוד – כאן המחירים גמישים למדי ותלויים בסוג הצבע הנבחר לצביעה וברמת הברק הרצויה.

 

מה קרה? מוסיפים מגירה

כמובן שתוספות של מגירות ומדפים לארון יעלו גם הן את מחיר הארון הכולל. הוספה של מגירה רגילה לארון תייקר את המחיר במאתיים שקלים לערך. הוספה של מגירה עם מנגנון טריקה מיוחד (מגירה שקטה) תהיה כבר עסק קצת יותר יקר ותעלה את מחיר הארון בארבע מאות עד שש מאות שקלים, לפי איכות וסוג המגירה.