כמה עולה חדר ילדים ונוער?

כמה עולה חדר ילדים ונוער - באנר

זה קורה בכל משפחה. התינוקות החמודים שאך לפני רגע הגיעו לעולם, מתבגרים אט אט והופכים מעוללים קטנים לילדים ולנערים. בהתאם לכך, הצרכים משתנים וגם הבית כולו. אי אפשר יותר להשאיר אותם בלול ולתת להם לשחק עם מוביילים ומוצצים – יש לדאוג להם לחדר ילדים ונוער איכותי בו יבלו כראוי את זמנם. בכתבה הבאה נידרש לשאלה שמעסיקה הורים רבים לילדים מתבגרים – כמה עולה חדר ילדים ונוער?

לצפייה בקטלוג חדרי ילדים ונוער לחצו כאן.

עלויות או לא להיות – זאת השאלה בחדר ילדים ונוער

בכנות, המענה על השאלה כמה עולה חדר ילדים ונוער הוא כמעט בלתי אפשרי. אם השוואת מחירים של מוצר אחד היא משימה קשה, הרי שכאן מדובר באתגר מפרך עוד יותר.

חדר ילדים ונוער שנבנה “לפי הספר” משלב בתוכו באופן אינטגרטיבי כמה וכמה רהיטים – מיטה, ארון, שולחן, כיסא ורהיטי עזר נוספים (כגון שידה או מדפים).

על כן על מנת לגבש הצעת מחיר לחדר ילדים ונוער יש לקחת בחשבון בנפרד את עלויות כל הרהיטים ולשקלל אותם יחד – מתמטיקה סבוכה בהחלט.

 

מה משפיע על המחירים?

אז מה משפיע על מחירי הרהיטים המוצעים יחדיו בחבילה של חדר ילדים ונוער? יש כמה וכמה פרמטרים עיקריים שכדאי להתייחס אליהם הן מבחינת המחיר והן מבחינת האיכות.

מרכיב עיקרי ראשון למשל הוא ארץ המוצא של הרהיטים: לכל ארץ יש תווית מחיר משלה על הרהיטים המיוצרים בתחומה.

במדינות מתפתחות כוח העבודה זול יותר ובהתאם לכך יהיו גם איכות העבודה ומחיר המוצר הנקוב. עוד עניין המתקשר להיבט זה הוא מחיר השילוח. מוצרים מקומיים אינם צריכים לעבור את הים בכדי להגיע לכאן ולכן יכולים להיות זולים יותר מרהיטים המיוצרים בחו”ל אך לא פחות איכותיים.

פרמטרים עיקריים נוספים שיש לקחת בחשבון כנגד מחיר הרהיטים הם סוג העץ ממנו מיוצרים הרהיטים וצפיפותו (מה שקרוי בז’רגון המקצועי עץ מלא נחשב ליותר איכותי ולכן גם ליותר יקר). בנוסף יש משקל לרמת הגימור של המוצר (עד כמה מדויקת הייתה העבודה הסופית), איכות הצביעה ועבודת ההתקנה, אם הייתה כזו (האם הרכבתם בעצמכם את הרהיטים או שהם כבר הגיעו מוכנים להעמדה?).

 

מדברים במספרים

הגענו לשאלת השאלות – מהי השורה הסופית בחשבונית בעבור חדר ילדים ונוער? ובכן, אין ספק שמדובר בהשקעה נכבדה ביותר. עלות כוללת של חדר ילדים ונוער היא עניין של כמה אלפי שקלים.

הטווח עצמו מגוון למדי על ציר זה: ישנם חדרים המוצעים במחיר של אלפים בודדים (ארבעת אלפים או חמשת אלפים כמחיר בסיס), ואילו חדרים אחרים עשויים לטפס גם למחיר דו ספרתי של אלפים.

לכן כאשר מגיעים לרכישת חדר ילדים ונוער חשוב להיות צרכנים נבונים. חברות העיצוב השונות מציעות דילים שונים לאורך השנה ולכן כדאי למקד את הרכישה בזמן של מבצע אטרקטיבי כזה או אחר.

בנוסף יש לדעת שמאחר ומדובר במוצרים יקרים למדי ישנו מקום למיקוח, ובאמצעות משא ומתן ניתן להגיע להנחות של כמה מאות שקלים (ואולי אף אלפים במקרים טובים במיוחד).

 

עשו זאת בעצמכם?

אופציה רלוונטית בתחומי חדרי הילדים והנוער היא לנקוט בגישת ה-DIY, כלומר עשו זאת בעצמכם. ניתן להרכיב חדר שינה איכותי ממספר רהיטים המגיעים ממקומות שונים ולא נמכרים כיחידה קומפלט. כך ניתן לרכוש רהיטים לפי הצורך ולא לקנות הכל במכה אחת, ובכך בעצם להקל מעט על הכיס. ההנדימנים שבינינו יכולים אף לבנות חלק מהרהיטים הרלוונטיים בעצמם, למשל גוף מיטה או מדפים (כמובן, במידה ויש את הכלים המתאימים ומקפידים על בטיחות).

גישה זו טומנת בחובה יתרונות רבים, יצירתיים וכלכליים כאחד. עם זאת חשוב לדעת שלא פעם כדאי לקנות חדר ילדים כולל. לעיתים דווקא רכישה של סט קומפלט היא החסכונית מבחינה פיננסית. בנוסף, באמצעות רכישה יחידה תוכלו לחסוך לכם משאבים יקרים של זמן ומאמץ. מרגע שקניתם את היחידה לא תצטרכו לשבור עוד את הראש על חיפוש רהיטים והרכבתם, מכיוון שהם כבר כאן.

 

כשהזול הופך ליקר

בכל האמור לחדרי ילדים ונוער חשוב לא להתפשר על המחיר ולבחור מוצר איכותי שישרת את ילדיכם למשך שנים קדימה (ואולי אף את האחים הקטנים). עדיף לרכוש חדר יקר יחסית שיחזיק באופן טוב למשך זמן מממושך מאשר לקנות כל פעם מוצר זול שמחייב אתכם בביקורים חוזרים ונשנים אל חנות הרהיטים.