מה העלות של ארון קודש ומה כלול במחיר

במסורת היהודית יש משמעות עצומה ללימוד והעמקה בדברי התורה. לפיכך, יצירת ספריית קודש בתוך בית יהודי נחשבת להשקעה רבת ערך. מאמר זה עוסק במרכיבים השונים ובעלויות הכרוכות בהקמת ספריית קודש תוך שימת דגש על הערך היקר שהיא מוסיפה לכל בית יהודי. מה העלות של ארון קודש? כל מה שחשוב לדעת בתהליך רכישה של ספריית קודש לבית.

 

חשיבותה של ספריית קודש: ערך שלא יסולא בפז

לספריית קודש מספר היבטים בתפקיד אותו היא מגלמת:

מקום של כבוד לספרי הקודש

מעמד מתן תורה הינו המעמד החשוב ביותר במסורת היהודית בו קיבלו היהודית מבוראם “ספר הוראות” לחיים מלאי משמעות על פי רצון השם. מסורת התורה הועברה מאב לבנו מבלי שינוי בכל קהילות ישראל גם כשנפוצו לכל קצוות תבל והיא מהווה את הבסיס לחיי היהודי באשר הוא. שנים על גבי שנים של העמקה בתורת הנגלה והנסתר הולידו אינספור ספרי קודש הכוללים את ספרי התלמוד, משנה, ספרי הלכה, ספרי מוסר, ספרי הגות, ספרי השקפה ועוד.

היהדות רואה ערך רב בשמירה על ספרי הקודש כך שלא יפלו חלילה על הרצפה או יעמדו בצורה הפוכה ואף נהוג לנשק לספר קודש שנפל על הארץ מפאת קדושתו.

באמצעות ספריית קודש מפוארת, אנו יוצרים מקום של כבוד לספרי הקודש ומאפשרים להם להיות מוצבים בנגישות רבה לשימוש תכוף.

נציין, כי ביהדות קיימת משמעות רבה מאוד לא רק לידיעת התורה אלא לעצם הלימוד עצמו, זו הסיבה שרבים משומרי התורה והמצוות שוקדים על לימוד התורה בכל שעה פנויה. ספריית קודש נוחה מנגישה ללומדים את ספרי הקודש ומאפשרת לימוד קל ונעים יותר.

 

אמצעי חשוב להעברת המסורת ולחינוך הדורות הבאים

ערך נוסף חשוב ביהדות הינו העברת המסורת. באמצעות העברה בין דורית, הועתקה המסורת מאב לבנו במשך דורות רבים. כך גם בימינו אנו מצווים האבות על “והגדת לבנך” ו”חנוך לנער”, כלומר, חינוך הילדים על פי דרך התורה מהווה חלק בלתי נפרד מהמצווה על כל הורה.

באמצעות ספרייה עשירה ניתן ללמוד וללמד את הדורות הבאים כיצד יש לנהוג בכל עת על פי היהדות ומה רצון השם בכל עת. בנוסף, נוחות מרכזית של ארון קודש רב רושם ומעוצב היטב מייצרת אמירה בולטת כי ההורים רואים ערך רב בלימוד התורה, מה שמועבר כשדר עוצמתי לתודעת הילדים.

 

משקיעים ברהיט איכותי לשנים רבות

רכישה של ספריית קודש, כרהיט מרכזי בסלון הבית, מהווה לרוב קנייה חד פעמית הנערכת אחת לתקופה ארוכה ולעיתים אף מתבצעת במטרה שתשמש לאורך כל החיים. זו הסיבה כי רבים בוחרים להשקיע בבחירת ספרייה איכותית במיוחד שתספק יציבות רבה, חוזק, חוסן, מבנה מותאם באופן מדויק ועיצוב על זמני. מובן כי בחירה בספריה איכותית מהווה השקעה כספית בלתי מבוטלת, עם זאת, בהסתכלות לטווח רחוק, זו השקעה משתלמת במיוחד בכל היבט.

 

מה כוללת עלות ארון קודש?

שואלים את עצמכם כיצד מחושב מחיר של ארון קודש? להלן הפרמטרים השונים המרכיבים בחירת ספריות קודש ובעלי השפעה על המחיר הסופי:

חומרי גלם

קיימים בשוק הריהוט מגוון ארונות קודש העשויים מחומרי גלם שונים. מובן כי ישנם הבדלים בין סוגי החומרים ורמת עמידותם של הארונות. ניתן לבחור בספריות קודש מעץ מלא, מלמין יצוק כפול, עץ סנדוויץ’ מצופה פורמייקה, מתכת או שבבית. ככל שתבחרו בחומר איכותי יותר, מחיר הספרייה יהיה גבוה יותר. עם זאת, בחירה בחומר באיכות גבוהה מבטיחה שימוש ארוך טווח לעומת ספרייה מחומר גלם ירוד העלול להינזק תוך זמן קצר ולהתבלות בחלוף שנים מספר.

 

טכנולוגיית ייצור

חשוב לברר היטב מהן הטכנולוגיות באמצעותן מיוצר הארון. פעמים רבות לא יהיה ביטוי משמעותי במחיר בשימוש בטכנולוגיות מתקדמות, אולם איכות השימוש תושפע מכך ביותר. בררו אם הספרייה מיוצרת בטכנולוגיות אוטומציה מתקדמות המאפשרות יצירת רהיט בדיוק מקסימלי תחת בקרת איכות גבוהה.

 

מידות הספרייה

לפני בחירת ארון קודש לסלון, יש למדוד את נתוני השטח ולבדוק מהן המידות המדויקות המתאימות לכם. שימו לב כי בהזמנת מידות רוחב או גובה בשונה מהסטנדרט תצטרכו להשלים פערי מחיר משמעותיים. עם זאת, מומלץ מאוד להזמין ספריית קודש עד לגובה התקרה המייצרת מראה אלגנטי מושלם ומנצלת היטב את גובה החדר. שימו לב להקצות את חלקי הספרייה העליונים עבור חפצים שאינם רלוונטיים ביום יום כיוון שהגישה לשם אינה נוחה.

 

רמת עיצוב

כאן השמים הם הגבול. קיימו ספריות קודש במגוון סגנונות עיצוב, החל מסגנון פרובנס עתיר דקורציה, המשך בסגנון כפרי ולא כלה בעיצוב מודרני חלק וחף מקישוטיות. שימו לב כי בהתאם לרמת הגימור ולאופי הארון ייקבע המחיר. עם זאת, תוכלו פעמים רבות למצוא ספקים שונים המציעים ארון בעיצוב דומה במחיר בפערים משמעותיים. כאן מומלץ לבצע סקר שוק על מנת לבדוק את ההיצע ואת המחירון בהתאם לסוג הספרייה הרצוי.

 

ספריית קודש בהזמנה אישית

חשוב לקחת בחשבון כי דרישות ותוספות מיוחדות כרוכות בתוספת עלות. מעוניינים בתוספת מגירות? מראה? ויטרינה ייחודית? נישה להדלקת נרות שבת? כל אלו אפשריים בהחלט בתוספת תשלום. חשוב לבדוק מה רמת הצורך ולפיו להחליט האם התוספת אכן משתלמת.

 

איך להפחית בעלויות ספריית קודש?

  1. רכשו ספריית קודש בהזמנה מקוונת

לכל דבר יש מחיר, גם לתחזוקה ותפעול של אולמות תצוגה וצוות שירות לקוחות בחנויות ריהוט פיזיות. אתרי סחר מקוונים חוסכים בעלויות אלו ומצמצמים את הצורך בשכירות מקום והעסקה של אנשי צוות רבים. כך הם יכולים לקצץ גם במחיר ללקוח ולאפשר לו לקנות את אותו מוצר רק במחיר מינימלי. חפשו חנויות מקוונות לרכישת ספרייה על מנת לחסוך בעלויות.

 

  1. ערכו סקר שוק לפני ביצוע רכישה

מעוניינים לרכוש ספריית קודש? אנחנו ממליצים לכם לערוך משאל בקרב חברים ובני משפחה וכן לבדוק באינטרנט את סטנדרטי העלות השולטים בענף. שימו לב כי שוק הריהוט הוא דינמי ומחירים שהיו רלוונטים לפי 5 שנים, ממש לא בהכרח יהיו רלוונטיים היום. באמצעות תשאול אנשים ובדיקת חוות דעת של קונים מהתקופה האחרונה, תוכלו לקבל תמונת מצב ולאתר ספק איכותי במחיר המשתלם ביותר.

 

  1. בחרו ספרייה במידות סטנדרטיות

חברות רבות דורשות תשלום נוסף על כל שינוי ממפרט ספריית הקודש המקורי, כך יוצא שתוספת של מגירות, מראות, מדפים, ושטח מגדילות את עלות הארון משמעותית. באם זה נכון לכם, העדיפו לשמור על מפרט ארון קודש סטנדרטי, כך תוכלו להשיג את המחיר הזול ביותר עבור הרהיט.

כאן נציג גם הסתייגות, לעיתים, בהסתכלות רחבה, מומלץ להשקיע כמה מאות שקלים נוספים כדי לקבל מוצר שימושי יותר או מקום אחסון רחב יותר. שקלו היטב את הערך אותו מציעה התוספת מול המחיר שלה והעריכו את הכדאיות.

 

אוליווד: האתר לספריות קודש במחירים שמשתלם לבדוק

אוליווד: חנות הרהיטים המקוונת המובילה בישראל מציגה פרדוקס: מקבלים יותר בלי לשלם יותר. החברה מספקת ספריות קודש במחירים משתלמים במיוחד מבלי להתפשר על איכות גבוהה מאוד, פרקטיקה, ייצור מוקפד וחומרי גלם משובחים. חולמים על ספריית קודש בעיצוב בטעם מושלם ובאיכות שאין לה מתחרים? צרו קשר עוד היום עם נציגי אוליווד לקבלת הצעת מחיר שמתאימה לכם!