מה חשוב לדעת בקניית מיטת קומותיים?

שטחי הדיור כיום קטנים מבעבר. אם בבית של סבתא חדר השינה מתפרס על 10 מ”ר ויותר, אנו עשויים למצוא את עצמנו בשנת 2023 מתמודדים עם חדר ילדים בגודל של 6-8 מ”ר. איפה משכיבים יותר מילד אחד בחדר קטן כזה מבלי למלא את כל החדר בריהוט עד אפס מקום? מיטת קומותיים היא המצאה ישנה שעד היום מקבלת מקום של כבוד בעולם פתרונות הריהוט עבור הלנת ילדים בחדרי ילדים קטנים. חדרי ילדים: כל מה שרציתם לדעת על בחירת מיטות קומותיים.

 

קבלו את המיטה הכפולה

מיטת קומותיים מהווה פתרון לינה מעולה עבור 2 ילדים או יותר בשטח מצומצם של חדר ילדים קטן. מיטת קומותיים משתמשת בגובה החדר במקום ברוחבו ובכך מפנה שטחים נוספים ללימוד, משחק ואירוח. הכירו את היתרונות השונים של בחירה במיטת קומותיים לחדר ילדים:

 

ניצול שטח מקסימלי

כמובן שהיתרון הראשון במעלה הוא יתרון ניצול השט, באמצעות מיטת קומותיים אנו חוסכים מקום של מיטת יחיד נוספת הנוטלת נתח בלתי מבוטל מחדר. בצמצום השטח מיקום מיטה נוספת ניתן להשתמש במרחב למשחק, קריאה או למיקום פתרונות אחסון עבור חפצי ילדים שונים.

 

פתרון אירוח מעולה

אוהבים לארח? מיטת קומותיים היא אפשרות מעולה עבור אירוח בתנאים מצוינים. הילד יוכל לארח חברים ובני משפחה על מיטה איכותית, נוחה ומפנקת. לצרכי אירוח ניתן להוסיף מיטת חבר נפתחת למיטת הקומותיים וכך לאפשר אירוח ילד נוסף ללינה בלי בעיה.

 

מקור השראה ופיתוח היצירתיות

ילדים אוהבים מאוד מיטות קומותיים, עבורם היא מהווה מקור השראה עבור משחק בסירת פיראטים מבצר וטירת פיות חלומית. חשוב רק להזמין מיטה מספיק איכותית שלא תתפרק גם במשחק הכולל קפיצות לגובה וכדומה.

 

מימוש יכולות ועצמאות בקרב הילדים

שטח שינה פרטי הכולל עלייה וירידה בסולם מייצר תחום מגודר השייך רק לילד. זהו כמו בית פרטי עבורו, מה שמפתח תחושת עצמאות, מקור לפיתוח דמיון ותחושת מסוגלות.

 

קניית מיטת קומותיים עם תו תקן ישראלי

מיטת קומותיים עשויה להוות רהיט מסוכן במידה ואינה בנויה לפי כללי סטנדרטים מקובלים של בטיחות. במהלך משחק, נדודי שינה ועליה למיטה, עלול הילד בלא שימת לב ליפול חלילה ולהיפצע. הקפידו על רכישת מיטת קומתיים העומדת בכללי תו התקן ישראלי לבטיחות מיטות קומותיים. העמידה בתקן מחייבת בסיס ומבנה מיטה חזקים ויציבים, מעקים מובנים לבטיחות, מרווח נכון ועוד.

גם לאחר רכישת מיטה בטיחותית יש לבדוק שהיא אכן הותקנה היטב, הסולם מוברג היטב, המעקה אינו רופף והמיטה מחוברת לקיר או יציבה במיוחד. ערכו בדיקה זו מדי תקופה על מנת לוודא שהיא עדיין בטיחותית לשימוש. במציאת ליקויי בטיחות ישנה חשיבות גבוהה לחיזוק ותיקון מידיים.

 

גיל הילד במיטת קומותיים

יש להקצות את המיטה העליונה לשינת ילדים מעל גיל 6 בלבד. מתחת לגיל זה, הילדים עוד אינם מודעים לכללי בטיחות שונים ועלולים לנהוג בחוסר זהירות.

 

מיטת קומותיים פונקציונלית

מיטות הקומותיים המובילות בשוק מציעות כיום מגוון פתרונות נוספים מלבד לינה:

 

מיטות קומותיים בשילוב שטחי אחסון

נצלו את השטח שתחת למיטת הקומותיים למגירות אחסון נוחות ואיכותיות. אלה תוכלנה לשמש לאחסון נעליים, חפצים אישיים או כלי מיטה. זוהי שיטה מעולה ליצור חיסכון נוסף במקום בחדרים קטנים, מבלי לפגום במראה החדר.

 

מיטות קומותיים בשילוב תאי אחסון ומשטחי עבודה

זהו פתרון מעולה המשלב פתרונות שינה, אחסון ולמידה ועבודה. חברות ריהוט שונות מציעות שילוב בילד אין של ריהוט יחד עם מיטת קומותיים: משטח עבודה רחב ונוח, שידת מגירות מרווחת וחלל אחסון מתחת לקומה השינה של מיטת הקומותיים. כך אתם מנצלים שטח יקר בחלל ולא מתפשרים על רמת עיצוב גבוהה במיוחד.

 

מיטת קומותיים בעיצוב חלומי

חדר ילדים הוא מקום בו מתרכזים חלומות, דמיונות ויצירה. בעולם הריהוט ומיטות הקומותיים ניתן למצוא אופציות מדהימות לעיצוב יצירתי של מיטות קומותיים בהשראת נסיכות, טירות, כוכבים, חלל ועוד. תוכלו לעצב חדר ילדים מדהים באמצעות מיטת קומותיים במראה בלתי שגרתי:

חדר נסיכות עם מיטת חלומות ורודה נסיכותית, חדר לאוהדי חלל ואסטרונאוטיקה עם מיטת קומותיים כוכבים וחדר בסגנון רחוב תל אביבי עם מיטת קומותיים מרוססת גרפיטי. זו לא מיטת קומותיים, זו אמנות.

 

שילובי צבעים במיטות קומותיים

בבחירת מיטת קומותיים חשוב לבחור שילובי צבעים עדינים וניטרליים על מנת שלא להביא לחדר רעש עיצובי מיותר. צבעים המומלצים לשילוב במיטת קומותיים לילדים הם אפור בהיר עם ורוד עדין או תכלת, אפור כהה עם לבן, לבן עם אפור, לבן עם ירוק תפוח, לבן עם כחול, אפור וורוד עדין, אפור ומנטה, אפור וכתום. חשוב מאוד לשמור על צבע בסיס ניטרלי ושילוב של צבע עז במינון נמוך כדי שלא להעמיס על החדר יתר על המידה.

 

בחרו במיטת קומותיים מסיבית

לפני שאתם עוסקים בסוגיות עיצוב למיניהן, חשוב מאוד לרכוש מיטת קומותיים מסיבית, זה חשוב הן עבור בטיחות השימוש במיטה והן עבור שימוש ארוך טווח. מיטות קומותיים מסיביות מחומרים איכותיים כמו: סנדוויץ’ מצופה פורמייקה או מ.ד.פ מצופה מלמין הן אפשרויות מעולות בשבילכם.

בדקו את זהות היצרן והאם יש לו ותק בייצור מיטות קומותיים מסיביות. ערכו בירור על החברה המשווקת ועל איכות השירות שלה על מנת לקבל תעודת אחריות לכל מקרה בו נוצרת תקלה במיטת הקומותיים.

 

מיטל קומותיים – הבחירה הנכונה עבור חללים קטנים

אם נסכם, נוכל למנות מספר יתרונות משמעותיים למיטה זו: היא מנצלת שטח, מהווה פתרון אירוח מעולה ואהובה על ילדים. חשוב שתשימו לב לטיב המיטה, לעמידתה בתקני הבטיחות ולרמת העיצוב שלה. בהצלחה בבחירת מיטת קומותיים העונה במדויק על הצרכים שלכם!