מידות עבור מיטות זוגיות – כל מה שצריך לדעת לפני רכישה

רכישת מיטה זוגית מהווה פעולה המתבצעת אחת לתקופה ומשפיעה על טיב השינה, איכותה ומראה חלל חדר השינה. בלקיחת מידות עבור מיטה זוגית לחדר שינה יש להצטייד בכלי מדידה מדויקים, לא לפני קריאת המאמר הבא המציג את הדגשים החשובים בבחירת מיטה זוגית על פי מידה. מידות למיטות זוגיות – כל מה שרציתם לדעת.

 

למה חשוב לבחור את גודל המיטה הנכונה?

בחירה מיטה זוגית בגודל הנכון היא בחירה רבת חשיבות משום שהיא משפיעה על טיב השינה ועל מראה החדר. נציין כי מיטה במידות בלתי מתאימות עלולה לגרום לצמצום מרחב השינה וממילא לחוסר נוחות של בני הזוג, לעומת מיטה זוגית גדולה מדי שעלולה לפגוע בפרופורציית החדר ולמנוע תנועה חופשית בחלל. שימו לב שלמרות היות המיטה הרהיט המרכזי בחדר, בחדר השינה נדרשים להימצא רהיטים נוספים כגון: שידות לילה לצד המיטה ארונות, קומודה ועוד לפי צורך. במידה והמיטה לא תהיה במידה הנכונה – יתכן וחלק מהרהיטים שצוינו לעיל לא יוכלו להשתלב בחדר.

 

מידות סטנדרטיות למיטות זוגיות: הבנת המספרים בס”מ

המידות הסטנדרטיות למיטה זוגית הן 200 ס”מ אורך ו-150 ס”מ רוחב. בהתאם למודל המיטה עשויה המידה להשתנות בהתאם ליצרן ולסגנון המיטה בטווח של 5-10 ס”מ. שימו לב שמיטה זוגית במידות מוגדלות עשויה להקשות על המשתמשים במציאת סדינים בגודל מתאים, שכן הסדינים המוצעים בשוק מתאימים למיטה זוגית בגודל סטנדרטי.

 

איך גודל החדר משפיע על בחירת מידות למיטה זוגית בהתאמה?

לגודל החדר השפעה מסוימת על גודל המיטה הזוגית. ככל השחדר קטן יותר כך נרצה “לצמק” את מידות המיטה במטרה להשיג עוד שטח פנוי ומראה מאוורר יותר לחדר. עבור חדר גדול, יש בהחלט מקום להכניס מיטה גדולה בעלת נפח משמעותי שתיתן נוכחות ומשמעות לחדר. שימו לב כי גודל המיטה משתנה גם בהתאם לגודל גב המיטה ורוחב מסגרת המיטה, כך שאין צורך להגדיל בצורה משמעותית את גודל המזרונים על מנת לקבל מראה גדול יותר/קטן יותר בעין. שימו לב כי בחדר קטן, חובה למדוד את גודל החדר תחילה, על מנת להשיג מיטה התואמת את מידות החדר ומשאירה מספיק מקום לריהוט נוסף ותנועה בחלל.

 

עובי המזרן והשפעתו על מידות למיטות זוגיות

יש לקחת בחשבון שבמקרה של בחירת מזרן גבוה מיוחד, תהיה לכך השפעה ביחס לגובה החדר, כך שאם מדובר בחדר בעל תקרה נמוכה, יש לשקול מזרן נמוך יותר. בנוסף, מזרן גבוה מצריך בסיס מיטה נמוך יותר על מנת לאפשר נגישות גבוהה למיטה (לא תרצו להעמיד שרפרף ליד המיטה כדי להגיע אליה…). שימו לב כי בחירת מזרן לפני מיטה זוגית מצריכה חישוב מדויק של מידות המיטה על פי מידות המזרן.

 

בחירה מתאימה למיטה זוגית

בעת בחירת המידות למיטה הזוגית, חשוב לקחת בחשבון צרכים והעדפות אישיות: אם המשתמש בעל קומה גבוהה, ייתכן וירצה לשקול מידות אורך שונות על מנת שיהיה לו מספיק שטח לשכיבה בנוחות וכן במידה והמשתמש/ת חולקים את המיטה עם בן בת זוג, סביר להניח שישקלו מיטה זוגית רחבה יותר כדי שלשני בני הזוג יהיה די מקום להסתובב בנוחות.

 

סגנונות שונים של מיטות זוגיות ומידותיהן

מיטות זוגיות הכוללות ארגז מצעים

ברמה העקרונית, השטח שתחת למיטה הזוגית הוא “שטח מת” שאינו משמש לכל מטרה. זו הסיבה כי רבים בוחרים להקצות שטח זה למטרות אחסון של מצעים או חפצים שונים לרבות בגדי עונה אחרת ופריטים נוספים. זו הזדמנות לניצול שטח קיים למורות אחסון פונקציונלי מבלי לבזבז שטח מחייה נוסף בחלל הבית. עם זאת, יש שיבחרו שלא להקצות שטח זה עבור אחסון מכיוון שאופציה זו גורמת לעומס משקל על המיטה שמקשה על הזזת המיטה במקרה הצורך. נקודה זו עשויה להשפיע בעיקר על מיטה יהודית נפרדת בה מדי תקופה נדרשת תנועה של המיטות. הכרעה על שאלה זו נדרש כל זוג לבצע בעצמו בהתאם להעדפתו האישיות של אחסון על פני קלות או קלות על פני שטח אחסון.

נציין כי קיימות מיטות זוגיות קלות במיוחד או בתוספת גלגלים המאפשרות אחסון שאינו מהווה מעמסה מיוחדת על המיטה ומאפשר הזזה בנוחות רבה.

 

מיטות זוגיות לזוגות: מציאת הגודל המתאים לשינה נוחה

חשוב לקחת בחשבון את הצרכים וההעדפות האישיות של שני בני הזוג. מיטה זוגית סטנדרטית עשויה להתאים לזוגות, אך ישנה גם אפשרות להעדיף מיטה גדולה יותר שתספק מקום מספק לשינה משותפת נוחה במיוחד. נציין כי חלק מהזוגות מעדיפים לבחור ב בבסיסים ובמזרנים נפרדים כדי לספק נוחות מרבית. בנוסף, לפי ההלכה היהודית דרושים בני הזוג למיטה זוגית בהפרדה כאשר כיום, ניתן להשיג מיטות יהודיות המאפשרות חיבור מקסימלי ונוח במיוחד לצד אפשרות הפרדה נוחה וקלה.

 

מיטות זוגיות לאורחים: איזון בין נוחות ומרחב

בבחירת מיטה זוגית לאורחים יש לשקול מספר נקודות חשובות:

  • אופי המרחב – במידה וחדר האורחים קטן, יש לשקול מיטה זוגית במידות מינימליות שתאפשר שינה של בני זוג גם בחלל מצומצם. עם זאת, במידה והמרחב מאפשר, העדיפו רכישת מיטה זוגית גדולה שתייצר משטח שינה גדול ומרווח לחוויית אירוח מקסימלית.
  • מיטה זוגית נפתחת – כיום, ניתן לרכוש מיטת זוגיות המשמשות כספה נפתחת. פתרון פונקציונלי זה מקנה לכם אפשרות להשתמש במיטה כספה בזמן בו לא מתארחים אצלכם, ובזמן אירוח, להפוך את הספה למיטה זוגית נוחה ומפנקת. זו אפשרות מצוינת עבור מי שמעוניין לחסוך במקום וליהנות משטח פנוי במשך כל הזמן חוץ מבעיתות אירוח.

 

טעויות נפוצות שיש להימנע מהן בעת בחירת מידות למיטות זוגיות

בחירת מיטה זוגית ללא מודעות כי יש שוני בין מידות המיטות השונות

שימו לב כי יצרנים שונים עשויים לשווק מיטות זוגיות בגדלים שאינן זהים. חשוב שלא להסתמך על המידות הסטנדרטיות הכתובות במדריך זה אלא לבדוק במפרט המיטה מהן מידות המיטה הזוגית המדויקות. מדידה זו תמנע עוגמת נפש במקרה של אי התאמה לחדר השינה.

 

אי מדידת חדר השינה לפני ביצוע רכישה

חשוב מאוד לבצע מדידה מדויקת של מידות חדר השינה טרם ביצוע רכישה על מנת שלא ליצור מצב בו המיטה אינה נכנסת בחלל הקיים או אינה מאפשרת הכנסת ריהוט הכרחי נוסף כגון שידות לילה. בנוסף, יש למדוד את גודל הפתחים בבית על מנת לוודא שגב המיטה יכול לעבור ביניהם בשלמות ללא פירוק.

 

בחירה נכונה לשנת לילה טובה

בחירת המידות הנכונות למיטה הזוגית היא קריטית להבטחת שנת לילה טובה ונוחות כללית. על ידי התחשבות בצרכים וההעדפות האישיות, בגודל החדר ובעובי המזרן שלכם, תוכלו לקבל החלטה מושכלת שתענה על הצרכים שלכם ותספק לכם נוחיות מרבית.

 

אוליווד- מיטות זוגיות תפורות לפי מידה

חברת הרהיטים המובילה אוליווד, מציה חוויית שינה מושלמת המידות מותאמות אישית באמצעות הזמנה אינטרנטית נוחה במיוחד. זה הזמן לבחור את דגם המיטה המועדף עליכם באתר של אוליווד כולל מידות מדויקות וליהנות ממיטה זוגית נוחה, איכותית, יפהפייה ומותאמת בול לצרכים שלכם.