סדר בבלגן: 12 פתרונות אחסון למטבח

האש, מאז ומעולם תפסה את התפקיד הראשי במטבח. כך היה בעת העתיקה, בימי הביניים ומאוחר יותר ביפן של המאה השלישית ובאמריקה הקולוניאלית. אולם גם אז את מקום שחקני המשנה איישו פתרונות האחסון במטבח, אלו שמסייעים בעריכת סדר בפינה היצרנית ביותר בבית.

עם השנים וההתפתחות התעשייתית, גם בתחום פתרונות האחסון למטבח חלה התקדמות משמעותית שפירושה: מטבח נגיש, מסודר וקל יותר לניהול. קראו על פתרונות האחסון היותר מוצלחים עבור המטבח שלכם: שנת 2022.

 

מי צריך פתרונות אחסון?

אם דיברנו קצת ציביליזציה יהיה בלתי נמנע להזכיר את תרבות הקולינריה שהתפתחה עד מאוד בשנים האחרונות, בגינה כל מטבח ביתי הופך למסעדת שף בזעיר אנפין. תוכניות הריאליטי מביאות את גדולי השפים במפגש אישי כשהם מציגים לנו את נפלאות העולם הגסטרונומי, העולם שהפך לכפר גלובלי קטנטן מציף את המטבח שלנו במגוון טעמים מתרבויות שונות, קבוצות אתניות כאלה ואחרות והסופרים משפרים את יכולותנו עשרות מונים עם שפע של מוצרי מזון מכל העולם ואמצעי תיבול חובקי יבשות.

כך הופך המטבח הפרטי שלנו למקום אחסון עבור אלף ואחת מוצרים, כלי בישול, אביזרי אפייה ועוד היד נטויה. זה בסדר גמור אם עכשיו אתם פוכרים ידיים בייאוש ושואלים את עצמכם איפה למען השם אתם אמורים לאחסן את כל השלל האינסופי הזה. באנו היום לעשות סדר בבלגן ולתת אחת ולתמיד פתרונות למצוקת האחסון במטבח. יהיה בסדר.

 

1. מגירות עד הסוף

מתכננים מטבח? רגע לפני שאתם מחליטים על צבע החיפוי וחומר הידיות חשוב לשים לב לנתון משמעותי: ניצול שטח בצורה מקסימלית. איך עושים זאת? זה פשוט. כיום שוק המטבחים מציע מגירות אחסון נוחות וקלות לשליפה המנצלות 100% מקום בנפח הארון כולל גישה נוחה לתכולת המגירה. ניצול השטח אינו פוגע במראה האסתטי ומאפשר להחיות חללים “מתים” בכל מטבח.

 

2. משטחי העבודה שלכם אינם אמורים לאכלס גיבוב מוצרים ואביזרים

אוהבים לבשל? בטח אתם אוהבים פחות את משטח העבודה שלכם כשהוא עמוס בחוסר סדר משווע עם שלל אביזרי מטבח, אריזות מזון ומכשירי חשמל. אל דאגה חברים, להכל יש פתרון. חברות הריהוט ואבזור המטבחים מציעות אמצעי תליה אסתטיים עבור כלי מטבח שונים לריקון משטח העבודה.

סירים, מחבתות, סכינים וכלים – תשכחו מהימים בהם כל אלו גדשו לכם את השיש עד אין נשימה – עיצוב המטבח המודרני נוסח 2022 משתמש להנאתו בפסי מגנט ומתלים דקורטיביים לאחסון כלי המטבח בנוחות יתר. הרשו לעצמכם ליהנות ממטבח נוח יותר, נגיש יותר ומאורגן בעזרת מתלי כלים ייעודיים.

 

3. מי ראה את הפסטה שלי?

זה מתסכל לנבור במגירות ענק בעלות קיבולת עצומה ולנסות לאתר מתוך שלל מוצרים שקית פסטה שתשמש כתוספת לארוחת צהריים מהירה. אומרים ‘לא’ לחוסר הסדר. חנויות הרהיטים מציעות פתרונות אחסון מעולים בדמות עמודוני אחסון המאפשרים רה-ארגון של המטבח.

העמודונים כוללים שטחי אחסון פתוחים, סגורים וכן מגירות לסידור יעיל של כלי ומוצרי המטבח. כך ניתן לייחד מגירה נפרדת רק לסוגי פסטות , מגירה אחרת לחטיפים ומגירה נוספת לתפו”א ולירקות נוספים. איכות חיים – כבר הזכרנו? החלוקה אותה תיצרו לאחר מחשבה ועריכת סדר עדיפויות ונגישות בוודאות תהפוך את המטבח שלכם למקום כיפי יותר ויעיל בהרבה.

 

4. ארגזי אחסון

מי אמר שאין מקום במטבח? אם אתם מחפשים אמצעי אחסון נוספים, בוודאי תשמחו להכיר את פתרון האחסון הידידותי הזה: ארגז אחסון למטבח. פתרון זה מהווה חלופה נמוכה יותר לארונות אחסון התופסים נפח רב במטבח.

ארגז אחסון לעומתם הוא קומפקטי ויכול להיכנס בקלות לחללים קטנים וצרים במטבח שלכם. בתוך הארגז המאפשר שליפה נוחה תוכלו לאחסן דברים אותם תרצו בהישג יד. ארגזי אחסון שוכבים מאפשרים ניצול מרבי של משטח עליון כמשטח עבודה או כשטח אחסון נוסף.

 

5. מודולריות – זה שם המשחק

התאימו את המדפים שלכם בדיוק מוחלט לגודל הכלים באמצעות מחיצות מודולריות, כך אתם נמנעים מבזבוז מצער של שטחי אחסון במטבח. חפשו אתרי רהיטים המאפשרים לכם ליצור בעצמכם חלוקה מותאמת לרהיטי המטבח שלכם. מטבח בהתאמה אישית הוא מה שאתם זקוקים לו כדי להגדיר עבורכם מטבח סופר תועלתי.

 

6. תנו ליצירתיות לעשות לכם סדר במטבח

חשבנו שתבנית אפיה היא רק תבנית אפיה? אז חשבנו. מומחי עיצוב ותכנון מטבחים מציעים לנו לעשות סוויץ’ בכל הקשור בשימושים מקוריים של אביזרי מטבח שונים. אם התחלנו עם תבנית אפיה הרי שהיא בהחלט יכולה לשמש גם כמעמד אחסון לתבלינים, ומעמד עוגה עשוי להיות בהחלט כלי נוי מושלם לפירות. הכלל הוא: צאו מהקופסה והפכו את כלי המטבח הקיימים ממילא – לאמצעי אחסון מעולים.

 

7. כוורות אחסון מדורגות

אחסון כורתי לרוב יחשב כאמצעי אחסון חכם. ניתן לשלב חללי אחסון פתוחים וסגורים ולמצות שטחים שונים עם פתרון אחסון אסתטי במיוחד. כוורת אחסון מדורגת לוקחת צעד קדימה ומייצרת מדפי אחסון מעל החללים המוכרים לנו, כך אפשר למצוא מקום פנימי לכל חפצי המטבח הרצויים כשניתן להקדיש את המדפים החיצוניים כמיקום לחפצי הנוי הדקורטיביים. כמה פשוט ככה יעיל, כמה יעיל ככה יפה – כוורת אחסון מדורגת.

 

8. רעיון ממגנט

המוח האנושי חותר להביא לעולם בשורות בתחום חיסכון השטח במטבח. הרי לכם רעיון מבריק: הקדישו חלק בקיר או בצד ארון ייבוש הכלים וצפו אותו בשכבת מגנט עבה. כעת אחסנו את שלל מוצרי מזון בקופסאות מתכת אחידות עם מכסים שקופים והציבו אותם על המשטח.

התוצאה: שליפה מהירה ונוחה של המוצר הרצוי תוך ניצול מקסימלי של משאבי המקום במטבח. אגב, חשוב שתקפידו על סגירה הרמטית של הקופסאות וכן על מיקום מוצל וקריר לבל יתליעו סוגי המאכלים השונים.

 

9. מדפים נשלפים

זה לא חדש, מדפים נשלפים כאן כבר עשרות שנים אבל הם מסרבים לזוז מהפרונט ובצדק. המדף הנשלף במטבח מקבל משמעות נגישה הרבה יותר. באמצעות מדפים נשלפים תוכלו לאחסן את המיקסר בארון מטבח נמוך ובשעת הצורך להרימו בקלות ובכך למנוע בזבוז של חלקי משטח עבודה חשופים.

מדפים נשלפים עבור סירים וכלי מטבח שונים מאפשרים אף הם את ייעול לו”ז הבישול שלכם ומקצרים את זמן העבודה. הקפידו על פרזול איכותי וטכניקות שליפה איכותיות כדי להבטיח שאכן תיהנו מהפטנט הוותיק הזה.

 

10. קופסאות. קופסאות. קופסאות.

אתם לא צריכים למלא כרטיס לוטו כדי להגשים לכם מטבח מאורגן היטב. זה עשוי לעלות לכם כמה עשרות שקלים בודדים. צאו לסטוקייה הקרובה ורכשו לכם קופסאות פלסטיק ומכלי אחסון בגדלים הדרושים לכם. כעת הדביקו על כל קופסה מדבקה עם שם המוצר ומקמו את הקופסאות בתוך הארון או על משטח העבודה. לא תאמינו כמה סדר האקט הפשוט הזה יוצר – רעיון בתוך הקופסה.

 

11. האוצר שמתחת לכיור

הארון שמתחת לכיור שלכם נראה כמו ערבוביה אחת גדולה ומייאשת? קבלו את הטיפ הבא: רכשו לכם ארונית קטנה ומקמו אותה ממש שם, בתוך הארון שמתחת לכיור. בתוך הארונית מיינו היטב את כלי הניקוי, המטליות ושאר החפצים הרלוונטיים.

כעת, כשהכל מסודר בתוך מגירות נשאר רק לשלוף בכיף את המוצר הרצוי. כדי לשמור על יציבות תוכלו אפילו להבריג את הארונית לבסיס הארון והרי לכם ארון אותו תרצו לפתוח ככה סתם בדרך אגב, בפני האורחים.

 

12. ארגונית פלסטיק לסירים

מכסי סירים הם עם מרדן שמסרב להיכנע לכללי האחסון אף במטבח הכי נוקשה ויוצרים תוהו בחללי האחסון השונים מבלי שהם מאפשרים ארגון קומפקטי. בדיוק כדי לפתור בעיה מהותית זו קם ונוצר מפריד אנכי עבור מכסי סירים. מפריד זה הינו ארגונית פלסטיק אותה ניתן לרכוש תמורת סכום סמלי וליהנות מאמצעי אחסון חכם וניצול שטח מקסימלי. את המפריד תוכלו להניח במגירה ולפתוח באמצעותו קופת חיסכון של שטח במטבח.

 

אז מה עכשיו? יוצאים לפקסס מטבח של אלופים

מטבח של אלופים הוא מטבח בו לכל מוצר יש מקום מוגדר וניצול המקום בו – מקסימלי. זה זמן להגדיר עבורכם מחדש את האזור הדומיננטי ביותר בבית ולהתחיל להנות משטח גדול יותר, נגישות גבוהה יותר וחוויית עבודה הרבה יותר טובה. חפשו לכם את הריהוט האיכותי והיותר קומפקטי לאחסון מושלם.