ספרייה מעוצבת לספרים

ישנם מספר סוגים של רהיטים בבית שפשוט גורמים לחדר להרגיש שלם – אחד מהם הוא ספרייה מעוצבת לספרים. הספרייה הנכונה יכולה לקשור את כל החלל יחדיו, לתת לו תחושה ביתית ונעימה להוסיף לו אישיות ולייצג את המשפחה, את בני הבית ואת הדברים החשובים באמת באופן אסתטי ונעים לעין. איך מחליטים על עיצוב עבור ספרייה מעוצבת לספרים? מה חשוב לקחת בחשבון? ממה צריך להיזהר, ועם מי כדאי לחבור בכדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר? כל התשובות לכך ועוד נמצאות במאמר זה.

מהי ספרייה מעוצבת לספרים?

ספריה מעוצבת לספרים היא רהיט מרכזי וחשוב, שנועד עבור אחסון ותצוגה של ספרים, חפצי נוי ועוד. בעזרת הספרייה, תוכלו לארגן באופן אסתטי ונעים את אוסף הספרים שלכם, להגיע אליהם בנוחות מרבית, לשמור על סדר וארגון וליהנות מהמראה והאסתטיקה שלהם יחדיו, בסלון או בחדר השינה שלכם.

במידה ותבחרו לעבוד עם חנות רהיטים שמאפשרת התאמה אישית, תוכלו לעצב לכם ספריה באופן מדויק לצרכים שלכם, כך שהיא תשמש אתכם באופן הפרקטי ביותר ותעניק לכם את כל הפתרונות שאתם זקוקים להם בכדי להפוך את הבית לנעים ואסתטי יותר.

 

איך מעצבים ספרייה מעוצבת לספרים?

אז החלטתם לרכוש ספריה לבית, אבל אתם לא בטוחים מה צריך לדעת בכלל. איך ניגשים לתהליך של יצירת ספריה מעוצבת לספרים? מה חשוב לבדוק ומה תוכלו להחליט שיתווה את איך שהספרייה שלכם תראה בסופו של דבר?

 

בוחנים את שאר הבית

בחנו את שאר הבית, וכן את האזור אליו מיועדת הספרייה עצמה, ושאלו את עצמכם האם יש בו סגנון עיצובי ספציפי. למשל, האם רוב הרהיטים בבית רהיטי עץ? או שדווקא הלכתם על סגנון עיצובי יותר מודרני עם מתכות וזכוכית? נסו לבחון את הבית שלכם ולהתאים לפיו את הסגנון של הספרייה שתבחרו – קלאסי, מודרני, כפרי, צבעוני וכולי.

 

מודדים, מודדים, מודדים

זה אולי ישמע מובן מאליו – בל שלב המדידות של האזור אליו מיועדת הספרייה הוא שלב קריטי ביותר, שאם לא נבצע אותו נכון או נדלג עליו, אנחנו עלולים להיתקל במגוון של בעיות בהמשך שיעלו לנו זמן, כסף, ועצבים אז עשו לעצמכם טובה ובדקו מספר פעמים את המידות הרלוונטיות עבור האזור בו הספרייה תשב, לאיזה גודל היא תיפתח כשנפתח את הדלתות שלה, אם בכלל יש מקום לדלתות, כמה גבוהה היא תהיה וכמה רחבה היא יכולה להיות מבלי לתפוס יותר מידי מקום בבית ולהפריע לכם להסתובב בו בנוחות.

 

מתאימים צבעים

בכדי ליצור הרמוניה בין רהיטי הבית ובין הספרייה החדשה שלכם, הקפידו על התאמת צבעים בין הספרייה ובין שאר רהיטי הבית, בעיקר של אלו שהספרייה תעמוד לצידם. אתם יכולים לבחור בצעים בוהקים עבור הספרייה שלכם, רק קחו בחשבון שאם שאר הבית לא מתאפיין בצבעים כאלו, הספרייה עלולה להיראות קצת תלושה ולא קשורה.

 

מחליטים על רמת פרקטיות

עצרו רגע וחשבו לעצמכם, כמה באמת תשתמשו בספריה עצמה ביום יום? וכמה היא תהיה חפץ נוי דומם שיהווה יותר קישוט או רהיט נוי לסלון שלכם? שתי התשובות בסדר גמור, ויכול להיות שתרצו ספריה מעוצבת לספרים שתהיה נוי בסלון שלכם וספריה נוספת שתהיה פרקטית יותר בחדר השינה.

רק שחשבו להבדיל בין השניים ולעצב את הספרייה לפי התכונות של השימוש ברהיט. אם אנחנו יודעים שנשתמש בספריה הרבה המהלך היום, שהילדים יפתחו ויסגרו אותה וכולי, כדאי לבחור ספריה פרקטית יותר העשויה חומרים עמידים לנזקים שונים.

 

מתייעצים עם איש מקצוע

אמנם ניתן לקבל המון מידע כיום מהאינטרנט, מתוכניות טלוויזיה, מגזינים וספרים, אבל הכי חכם זה להתייעץ עם איש מקצוע שמבין בתחום, יודע להתאים את גודל הספרייה והחלוקה הפנימית שלה לצרכים שלכם ויוכל להמליץ לכם על כל התכונות של הספרייה שתבנו כך שתהיה הכי אופטימלית שיש עבורכם.

חנות רהיטים רצינית ומהימנה תאפשר לכם להתייעץ עם בעל מקצוע מומחה בתחום שיוכל לעזור לכם להחליט על ספריה מעוצבת לספרים בלי בעיה, בשביל התאמה מרבית לחייכם ובשביל למנוע חוסר שביעות רצון בהמשך.

 

מה כדאי לכלול כשמתכננים ספרייה מעוצבת לספרים

אז כשאתם ניגשים לתכנן ספריה מעוצבת לספרים, במידה ואתם יכולים לייצר אותה בהתאמה אישית – כמו למשל עם חברת אוליווד שמאפרת התאמה אישית של רהיטיה – כדי לכם לכלול בעיצוב שלה את האלמנטים הבאים:

 

מגוון של מדפים

תוכלו להליט כמה מדפים, באילו עובי, רוחב ואורך תכניסו לתוך הספריה, בהתאם לאוסף הספרים וחפצי הנוי שאתם מייעדים לספריה עצמה. יש כאלו שיעדיפו את המראה הקלאסי של מדפים זהים ועליהם עשרות ספרים מסודרים בשורה, אבל יש שיעדיפו מראה מודרני יותר, עם מדפים שאינם זהים בגדלים שונים ובצורות מעניינות. היתרון של יצירת רהיטים בהתאמה אישית עם אוליווד הוא שתוכלו להחליט בעצמכם לפי הטעם האישי שלכם.

 

מקום לחפצי נוי וקישוטים

ספריה מעוצבת לספרים לא צריכה לכלול רק ספרים! תכננו מראש בספריה שלכם מקום ייעודי עבור חפצי נוי יקרים לליבכם, תמונות ממוסגרות שחשוב להם להציג לראווה, ופריטים שונים שתשמחו שישבו לצד אוסף הספרים שלכם. תוכלו אפילו לתכנן את החלוקה הפנימית של הספרייה כך שיהיה בה מקום לעציץ או סוקולנט קטן.

 

דלתות זכוכית או בלי דלתות כלל

היופי בספריות של ספרים שהן מציגות לראווה ומראות את כל היופי שיש בתוכן. כדאי לשקול לבחור בדלתות זכוכית עבור הספרייה שלכם, או לעצב אותה פתוחה ללא דלתות כלל, כדי שתוכלו גם אתם ליהנות מהיופי של הספרים שלכם.

 

לאן תתאים ספרייה מעוצבת לספרים

באילו אזורים בבית הכי יתאים למקם ספריה מעוצבת לספרים? כל אחד וטעמו האישי, וכמובן צריך לקחת בחשבון את הפרקטיות של הבית והגודל שלו – אבל אלו ההצעות שלנו עבור מיקום ספריה מעוצבת לספרים, שיהפכו אותה לרהיט שימושי ופרקטי עבורכם, אך גם יוסיף אסתטיקה ויופי לבית:

 

חדר השינה

חדר השינה של המבוגרים הוא מיקום קלאסי עבור ספריה מעוצבת לספרים. בספריה זו תוכלו לאחסן את אוסף הספרים הפרטי שלכם, אלבומי תמונות של הילדים, חפצי נוי סנטימנטליים עוברכם, תמונות מהחתונה, תעודות יקרות לליבכם ועוד. אין יותר נוח מלקום מהמיטה ולצעוד שלושה צעדים עד שתגיעו לספרייה הפרטית שלכם, שנמצאת במרחק זרוע, ומזמינה אתכם לנוח עם ספר טוב, להתנתק קצת מדאגות החיים ולנשום עמוק.

 

הסלון

הסלון הוא לב הבית, ומטרתו להוות ספייס שבו כל בני המשפחה נהנים לבלות ולנוח, לצפות בטלוויזיה או לשחק משחקי קופסא, וכמובן לקרוא ספרים בשקט.

הסלון הוא מקום מעולה עבור ספריה מעוצבת לספרים, שכן בו תוכלו להציג לראווה את קולקציית הספרים שלכם, ולהוסיף אליה גם כמה אלבומים משפחתיים או חפצי נוי שיקשטו את הסלון. תוכלו אפילו להציג בספרייה תעודות הצטיינות של הילדים, פרסים או כל דבר שתשמחו להראות לאורחים שיגיעו לביתכם.

 

חדר המשפחה או חדר הילדים

במידה וחדר הילדים שלכם גדול מספיק, תוכלו למקם בו ספריה מעוצבת לחדר הילדים, בה יוכלו לאחסן ולעיין בספרים שונים, בין אם עבור הלימודים או להנאתם האישית.

זהו מיקום טוב גם עבור תמונות משפחתיות או חפצים החשובים לילד, שיוכל תמיד לראות אותם לצד הספרים ולהתגאות בהם כשמגיעים אליו חברים. הכנסת ספריה מעוצבת לספרים אל חדר הילדים היא רעיון מעולה עבור הורים שמנסים לעודד את ילדיהם לקרוא יותר ספרים, לבלות קצת פחות זמן מול מסכים ולהתלהב מאוסף ספרים מרתקים ויפים בחדר שלהם.

 

למשרד הפרטי שלכם

מאז משבר הקורונה, הרבה מאיתנו עברו לעבודה היברידית מהבית ומהמשרד. כך שבמהלך השבוע אנו מוצאים את עצמנו עובדים מתוך המשרד הפרטי או חדר העבודה של הבית שלנו.

ספריה מעוצבת לספרים תסייע לנו לשמור על ניקיון במשרד, על סדר וארגון, ותוסיף אסתטיות ורצינות לחדר. ידוע שסביבת עבודה מבולגנת גורמת לחוסר ריכוז, ובעזרת ספריה מעוצבת לספרים תוכלו לאחזן את כל החפצים הרלוונטיים הרחק משולחן העבודה ולהתרכז במשימות שלכם.

 

איך בוחרים חנות רהיטים שתיצור לנו ספרייה מעוצבת לספרים?

לפני שממהרים לרכוש באינטרנט ספריה, צריך לבצע מחקר מעמיק על חנות הרהיטים ממנה היא תגיע. אוליווד – חנות רהיטים היא חנות מובילה בתחום כבר שנים רבות, המייצרת רהיטים מדהימים ועמידים שכל אחד היה שמח להציב בביתו. מה הם יתרונותיה של אוליווד ביחס למתחרים?

  • איכות גבוהה – רהיטי אוליווד מיוצרי מהחומרים האיכותיים ביותר, עוברים בדיקות איכות חוזרות ונשנות ומסיימים את כולן בהצלחה מרובה
  • אחריות מקיפה על כלל המוצרים – אוליווד שמחה להעניק ללקוחותיה אחריות מקיפה על כללה מוצרים שלה, כך שתוכלו לישון בשקט ויהיה לכם למי לפנות בעת צרה
  • מפעל מקצועי המייצר רהיטים מדויקים ואסתטיים – לאוליווד מפעל מקצועי עם מיטב הטכנולוגיה כך שכל חלק ברהיט שלכם מיוצר בדיוק שיא
  • מחירים אטרקטיביים ותחרותיים ביחס לשוק – לא צריך לשבור חסכונות בשביל לרכוש רהיט איכותי לבית, ואוליווד דוגלים במחירים אטרקטיביים ותחרותיים
  • התאמה אישית – אוליווד מאפשרת ללקוחותיה להתאים אישית את הספריות שלהם וכל שאר המוצרים גם כן, כך שתוכלו לעצב לכם את הרהיט המושלם עבור הספייס שלכם, שיקלע לטעמכם בדיוק
  • זמן אספקה מהיר – אוליווד מבטיחה לספק אליכם את המוצר שבחרתם ועיצבתם עימם עד 21 יום, כך שלא תצטרכו להמתין הרבה ותוכלו ליהנות מהרהיט שלכם במהרה

 

לסיכום

ספריות הן רהיט נפלא שמשמש מגוון אזורים בבית למגוון שימושים, ועם עיצוב נכון והתאמה אישית הוא יכול ממש לקשור את כל האזור יחדיו ולתת תחושה של ביתיות ונעימות לשאר הבית. אוליווד – חנות רהיטים ישמחו לעמוד לשירותכם ולעצב עימכם ולכם את ספריית החלומות, מחומרים איכותיים, עיצובים מותאמים אישית, במשלו מהיר עד אליכם.

בחרו באוליווד עבור רהיטים איכותיים ועמידים שיחזיקו במשפחתכם לאורך שנים ארוכות גם אם השימוש בהם יומיומי. הצוות המקצועי של אוליווד ישמח לעמוד לשירותכם ולייעץ לכם בכל שאלה שרק תהיה לכם, לעזור לכם להגיע לעיצוב המושלם וללוות אתכם בכל התהליך עד הגעת הספרייה אל ביתה החדש במצב מושלם.