שולחן עבודה זוגי – האם כדאי?

שולחן עבודה זוגי שיתאים לחדר העבודה המשותף החדש שלכם – החלטתם להקצות חדר בבית שכל מטרתו יהיה חדר עבודה. כך תוכלו לעבוד מהבית במידת הצורך, להשלים שעות עבודה נוספות, או סתם לברוח לזמן מסוים על מנת לקבל שקט. עכשיו עולות השאלות – איך לעצב אותו? האם כדאי לקנות שולחן זוגי עבור שניכם או לכל אחד שולחן בנפרד?

ריכזנו עבורכם רשימת יתרונות וחסרונות שיעזרו לכם להחליט

 

היתרונות-

עבודת צוות

מה עדיף ממוח אחד? שני מוחות! כאשר אתם עובדים אחד לצד השני באותו השולחן, תוכלו לשתף פעולה באופן יעיל בכל הקשור בעבודה שלכם. יהיה לכם תמיד עם מי להתייעץ בקלות, תוכלו לשתף בחוויות עבודה, ולפתח רעיונות חדשים. העבודה בצוות, ובמיוחד אם אתם עובדים כבר יחד או באותו התחום, תעזור לכם להתפתח ברמה המקצועית ולפרוח בעבודה שלכם. 

 

אתם לא לבד

עבודה מהבית יכולה ליצור תחושה של בדידות. אתם לא יוצאים מהבית, רחוקים מהקולגות שלכם וזה לא תמיד נעים. בעבודה בשולחן זוגי לא רק שלא תהיו בודדים, אלא תוכלו להעביר את יום העבודה לצד בן או בת הזוג האהובים שלכם. 

 

פיתוח מערכת זוגית

העבודה בשולחן אחד יכולה לתרום לכם המון לפיתוח המערכת הזוגית שלכם. לא רק שהשולחן יאפשר לכם עבודה משותפת, אלא גם תוכלו להיות קרובים מאי פעם. כך תוכלו גם להרוויח משכורת וגם לעבוד על הקשר שלכם. נכון, זה יכול להיות מעט מורכב ומסובך ועלול ליצור התנגשויות, אבל גם יכול לעזור לכם להתפתח כזוג. תוכלו לראות אחד את השנייה כל היום ולעזור אחד לשנייה במהלך יום עבודה עמוס וקשה. לא רק בעזרה מקצועית מדובר, אלא גם תזכו לתת תמיכה נפשית ומורלית האחד לשנייה, מה שפחות יתאפשר ככל שתהיו רחוקים יותר פיזית. בנוסף לכך, תוכלו לעצב יחד את שולחן העבודה שלכם יחד. 

 

פחות תופס מקום

מעבר ליתרונות שיהיו לשולחן זוגי על הזוגיות וההרמוניה שלכם, יש גם יתרון פרקטי לא פחות חשוב – שולחן זוגי יתפוס פחות מקום. שני שולחנות תופסים הרבה יותר מקום מאשר שולחן אחד ארוך. את המקום שחסכתם בחדר העבודה שלכם, תוכלו לנצל על מנת להכניס רהיטים או חפצים נוספים. למשל: תוכלו לבחור לשים הליכון בחדר העבודה, כזה שתוכלו להיעזר בו על מנת לשחרר לחצים באמצע יום העבודה מבלי לצאת מהחדר. הליכה טובה תמיד תעזור. 

 

זול יותר

היתרון הבולט הנוסף בשולחן זוגי הוא מחירו. בדרך כלל טובים השניים מן האחד, אבל לא אם אתם רוצים לחסוך בהוצאות. במקרה הזה, שולחן זוגי יעלה לכם פחות לעומת רכישה של שני שולחנות.

 

שולחן עבודה זוגי - יתרונות & חסרונות

החסרונות-

אין שקט לעצמכם

החיסרון הבולט ביותר שברכישת שולחן זוגי עבור שניכם הוא שתהיו צמודים אחד לשנייה ולא יהיה לכם רגע של שקט, במיוחד אם אחד מכם עובד בתפקיד בו עליו לדבר הרבה. אם אחד מכם עובד בתכנות והשני בשירות לקוחות, יתכן ושולחן זוגי לא יהיה לכם נוח, כי בעוד אחד יצטרך להיות בשיחות ללא הפסקה, השני יצטרך שקט. 

 

הסחת דעת

העבודה באופן צמוד אחד לשנייה יכולה גם ליצור הסחת דעת מהעבודה. אם אין לכם משמעת עצמית חזקה, אתם עלולים להיגרר לשיחות לא רלוונטיות לעבודה ביניכם דווקא בגלל הקרבה הפיזית. סביבת עבודה המאפשרת ריכוז גבוהה תשפיע לטובה על הביצועים שלכם בעבודה ולכן כדאי לחשוב האם תצליחו שלא להיות מוסחים. לעומת זאת, יכול להיות שדווקא ה”השגחה” אחד על השנייה תעזור לכם להימנע מהסחות דעת נוספות.

 

חוסר בגבולות

לכולנו חשוב להציב גבולות ברורים, במיוחד כשמדובר בחיי עבודה למול חיים אישיים. כאשר אתם עובדים מהבית, קשה יחסית לקבוע את הגבולות הללו. אם תבחרו בשולחן זוגי עבור שניכם, הגבולות הללו עלולים להיטשטש עוד יותר. נכון שלכל אחד יהיה את הצד שלו בשולחן, אבל יהיה קשה יותר להבחין בגבולות כשהם מחוברים.

 

חסר לכם קצת ספייס

שולחן זוגי כאמור יטשטש בינכם את הגבול וכן יפגע בשקט שאולי תצטרכו לעצמכם. כל אלו, ואיתם העבודה בצמוד, יכולים להביא לכך שתרגישו קרובים מידי ושלא יהיה לכם מרחב לעצמכם. לעבוד יחד, לגור יחד ולנהל יחד חיי משפחה- זה יכול להיות אתגר. במידה והעבודה שלכם היא המרחב האישי שלכם בתוך חיים זוגיים, אולי כדאי לחשוב על שולחנות נפרדים.