שימוש בעקרונות העיצוב העל זמני בשילוב ספריות בחדר ילדים

עיצוב חדר ילדים מהווה אתגר מרתק: שילוב של מרחב אינטימי נעים, פרקטיקה והתאמה לקצב הגדילה המהיר שלהם. חלק ניכר משעות היום ובכל שעות הלילה, הם עושים בחלל הזה. התפקיד שלנו הוא לדאוג שהוא ישרת את צרכיהם ויהווה משכן לכל החלומות, התקוות ומיצוי הפוטנציאל שלהם. חדר ילדים על זמני – כך תעצבו חלל גמיש מבחינה עיצובית שיתאים לילד שעד שתסובבו את הראש – כבר מתגייס.

 

מהו עיקרון העל זמניות?

עיקרון העל זמניות בעיצוב הוא עקרון בו משתמשים לעיצוב חללים לטווח הארוך. עיצוב על זמני משרת מטרות של: התאמה לכלל עונות השנה, לשינויי האופנה התכופים ולצרכי המשתמשים. עיצוב חדר ילדים בשילוב ספריה חייב להתבצע מתוך התאמה לסגנון המתפתח המאפיין חלל מסוג זה.

את חדר הילדים יפגוש הילד לראשונה כתינוק, מהר מאוד הוא יהפוך לפעוט ובלי שתרגישו הוא יגדל לכם מתחת לרדאר וביום בהיר תיקחו אותו לבית הספר. גם ימי בית הספר עוברים מהר מאוד, נגלה לכם. הקטנצ’יק שלכם מאוד מהר ילבש ארשת בוגרת ויהפוך לנער בעל דעה עצמאית – כל התהליך הזה לא ייקח שנים רבות מדי.

על מנת לעצב לילדים חדר עם יכולת הסתגלות למצבי הצבירה המשתנים של הדרים בו ולהתפתחותם המהירה חשוב לנקוט בשיטת העיצוב העל זמני. העיקרון המנחה בעיצוב על זמני הוא שימוש ברהיטים בסיסיים ניטרליים בצבעים אחדים ובקווי מתאר חלקים ולשלב פריטי עיצוב קטנים יותר אותם ניתן להחליף לעיתים קרובות ולשנות את פני החדר בהתאמה לסטטוס המשתנה, מבלי להוציא סכומים גדולים.

 

ספריה על זמנית בחדר הילדים

ספריה הינה רהיט שימושי שעתיד ללוות את הגוזל שלכם עד שיחתוך את השמים ויעוף להים לו חיים עצמאיים. ספרייה על זמנית הינה ספריה בעיצוב מינימלי, המשתמשת בחומרים טבעיים ובקווים חלקים על מנת להשתלב בחלל ככל האפשר.

כשאתם מתכננים לרכוש ספריה לחדר ילדים חשוב שתתנו דגש על ספרייה שתלווה אתכם מכאן והלאה. העיקרון העל זמני מגדיר צבעים בהירים, שקטים ונינוחים כצבעים אידיאליים לספריות חדר ילדים מעוצבות.

השאירו את הדקורטיביות רגע בצד, כשאתם בוחרים ארון ספרים לחדר ילדים, חשוב שתשקיעו בעיקר בהיבט הפרטי ובהטמעת מראה הספריה בחלל. השתמשו בצבעים מונוכרומטיים, שפע של מקורות אור, פשטות ופונקציונאליות על מנת לייצר אווירה נעימה ומותאמת.

 

חלוקה לפרטי בסיס ולפריטי דקורציה

חלקו את הרהיטים והפריטים בחדר לרהיטי בסיס ופריטים לקישוט.

 

רהיטי בסיס לחדר ילדים בסגנון על זמני

בין הפריטים הבסיסיים כללו מיטה, ספריה כפי שכבר ציינו, ארון ומכתבה. אלו הם הרהיטים הבסיסיים בהם כדאי להתחיל, רצוי שהם ישולבו בהרמוניה ויהיו איכותיים מאוד על מנת לשמש את הילד לאורך שנים ארוכות.

  • מיטת חדר ילדים – בחרו במיטה איכותית מאוד המיוצרת מעץ מלא או מסנדוויץ’. תוכלו לחבר למיטה המיועדת לבוגרים מעקה, עד להתבגרות הילד (שוב, עיקרון העל זמניות). תוכלו לבחור מיטה וחצי כבר משלב הילדות על מנת למנוע את החלפת המיטה כשהילד מגיע לבגרות. מיטה איכותית בעלת מראה נעים ולא מצועצע תוכל לשמש  כמיטת אירוח לאחר עזיבת הילד את הבית או כמיטה עבורו כשיבוא לישון אצלכם ההורים.
  • שטיח חדר ילדים – שטיח לחדר ילדים הינו אלמנט הכרחי כפריט מחמם עליו ניתן לשחק בימי חור כשהרצפה צוננת וכן כאלמנט עיצובי מודגש. הצעתנו: ותרו על הדפסים מקושקשים או דמויות ילדותיות כהדפס על השטיח ובחרו באלמנט ניטרלי שישמש אתכם לאורך השנים ולא יהפוך לבלתי רלוונטי תוך תקופה קצרה. תוכלו לרכוש שטיח צמר, שטיח סינטטי איכותי או שטיח קש.
  • ארונות בגדים וספריות – העיקרון דומה גם כאן, ריהוט פונקציונלי פרקטי מחומרים חזקים וטבעיים. עיצוב מינימלי וצבעים בהירים. חשוב לבחור בארון בעל ציפוי איכותי המתנקה קלות ואינו רגיש לשריטות, רטיבות ובלאי.

 

אנו ממליצים על ספריה לחדר ילדים וארון בגדים בקונספט סגור. הרציונל העומד מאחורי בחירה זו הוא האספקט של הארגון בחדר הילדים. ארון חדר ילדים או ספריה מלאים באינספור פריטים בצבעים ובצורות שונים. אם אתם רוצים מראה מסודר בעיניים – ארונות עם דלתות סגירה הם האופציה המועדפת.

ארונות הזזה במקרה הזה יוכלו לשמש אתכם היטב. הם עלי מראה קלאסי על זמני, נוחות מפנקת ופרקטיקה ללא מתחרים. על מנת לנצל את השטח ולהגדיל את מראה החדר תוכלו לשלב מראה בדלת ארון ההזזה.

 

פרטי דקורציה לחדר ילדים בסגנון על זמני

כעת, שבניתם לכם בסיס בעל נינוחות עיצובית תוכלו להשלים עם אקססוריז מתאימים לחדר ילדים. כאן אתם יכולים לתת לדמיון שלכם להתפרע ולשב בפריטים קטנים צבעים עזים, דמויות אהובות, צורות ומרקמים.

הכיף שילוב של אקססוריז הוא היכולת לשנות בקלות, בלי לעבור מסכת שיפוצים ובלי להשקיע הון. באמצעות שילוב של כריות בגוון שונה או תליית וילון חדש- המראה של כל החדר עובר רפרש. באמצעות פריטי דקורציה תוכלו לקשט את החדר בהתאמה לתקופת הזמן בה נמצא הילד.

 

למה עיצוב נורדי בחדר ילדים הוא סגנון עיצוב מומלץ?

העיצוב הנורדי דוגל בפשטות, מינימליזם עיצובי, שקט, פלטת צבעים מונוכרומטית והרבה שימוש באור ובחומרים טבעיים. בחלל חדר הילדים נרצה לשדר נינוחות, הכלה ונעימות – ערכים המהווים את היסודות לעיצוב הנורדי.

ספריה לחדר ילדים בעיצוב נורדי היא ספריה בגוונים מונוכרומטיים, קווי עיצוב חלקים, ספריה המשתלבת הרמונית עם שאר רהיטי החדר ומהווה רהיט מרכזי אך לא דומיננטי מדי בחלל. לארון מסוג זה ניתן להוסיף ידיות צבעוניות אותם ניתן להחליף בקלות מדי תקופה או חזית שקופה המכוסה בווילון צבעוני אותו ניתן להסיט ולהחזיר למקומו לפי הצורך.

 

עיצוב על זמני בספריות לחדר ילדים

אם נסכם, ספריות לחדר ילדים בסגנון עיצוב על זמני הן ספריות איכותיות, עשויות חומרים טבעיים, פונקציונאליות ומעוצבות בקו עיצוב נקי וחלק. ברכישת ספריה לחדר ילדים הקפידו על מראה נעים, חלל אחסון גדול ומרווח ודלתות סגורות שייתנו לחדר הילדים מראה מסודר באופן תמידי.