איך לבחור מיטה

איך לבחור מיטה?

 

אין רהיט שהאדם הממוצע עושה בו שימוש ממושך יותר מאשר המיטה.

בין אם מדובר בשינה או סתם בשכיבה עם ספר, במיטה אנחנו פותחים את היום וסוגרים את היום, דבר ההופך אותה לרהיט החשוב ביותר בחדר.

אם אתם מעוניינים לעשות שדרוג משמעותי בחדר השינה שלכם – המיטה זה המקום להתחיל בו.

אז כיצד בוחרים מיטה מתוך המבחר העצום הקיים בשוק והמחירים השונים?

לצפייה בקטלוג מיטות לילדים ונוער לחצו כאן.

 

מהן חלקי המיטה?

כדי לבחור מיטה בצורה מיטבית, מומלץ להכיר את חלקי המיטה. מיטות נבדלות זו מזו בין השאר במראה של חלקי המיטה, בגודלם ואף בהיעדר חלק מהם.

 

בסיס המיטה

החלק העיקרי של המיטה, המכתיב את גודלה. על בסיס המיטה מניחים את המזרון, ויש לוודא שגודלו של בסיס המיטה מתאים לגודל המזרון.

 

ראש המיטה

החלק האחורי למיטה, השומר על הראש. ראש המיטה תורם למראה של המיטה, וכן לנוחות שלנו כאשר שוכבים במיטה ולא מעוניינים שהראש ייפול אחורה מהמיטה בטעות.

 

ארגז מצעים

חלק פונקציונלי במיטה, ולא כלול בכל מיטה. לרוב ימוקם מתחת למיטה, וכולל חלל גדול המתאים לאחסון מצעים. מצעים עשויים לתפוס מקום רב, ולכן קניית מיטה הכוללת ארגז מצעים יחסוך לא מעט מקום.

 

קווי המתאר של המיטה

הצדדים של המיטה. קווי המתאר של המיטה הם אלה שממסגרים אותה, ותורמים למראה של המיטה. קווי מתאר של מיטות שונות נבדלים אלו מאלו ברוחבם ובגובהם.

 

מזרון

על אף שלעיתים מזרון נקנה בנפרד ממיטה, הוא החלק החשוב ביותר במיטה שכן נוחות המיטה נגזרת ממנו. נוחות היא עניין אינדיבידואלי, ולכן חשוב לנסות את המזרון בטרם תקנו אותו ולא להסתמך על מראה עיניים והמלצות בלבד.

 

מהן גודלי המיטה הנפוצים?

הגודל הוא פרמטר חשוב המבדיל בין מיטות שונות. חשוב לדעת איזה גודל מיטה מחפשים משתי סיבות: הסיבה הראשונה היא שגודל המיטה קובע כמה אנשים יכולים לעשות בה שימוש (כלומר לרוב, אדם אחד או זוג) והסיבה השנייה היא שחדרי שינה באים בגדלים שונים, וחשוב להתאים את גודל המיטה לגודל החדר. אלה הם גדלי המיטות הנפוצים:

 

מיטת יחיד

מיטה צרה יחסית, וכפי שמובן משמה היא מיועדת לשינה של אדם אחד בלבד. רוחבה של מיטת יחיד ינוע בין 80 ל-100 ס”מ ואורך מיטת יחיד סטנדרטית יהיה כאורך מיטות אחרות: בערך בין 190 ל-200 ס”מ. מיטת יחיד לרוב תתאים לחדר קטן יחסית בו אין מקום למיטה זוגית, או לחדר שינה של ילד.

 

מיטה וחצי

כמו מיטת יחיד, גם מיטה וחצי מיועדת לשינה של אדם אחד בלבד אך היא מעט רחבה יותר ועומדת על כ-120 ס”מ רוחב, שזהו רוחב שבין מיטת יחיד סטנדרטית למיטה זוגית. מיטה וחצי מתאימה לאדם אחד שמעוניין במעט יותר מקום להתרווח, בחלל שינה גדול יותר.

 

מיטה זוגית

מיטה המיועדת לזוג, או לאדם אחד המעוניין במקום רב יותר מאשר במיטת יחיד סטנדרטית או מיטה וחצי. מיטה זוגית סטנדרטית שאינה קווין סייז או קינג סייז תהיה לרוב ברוחב של 140 ס”מ, ואורכה כאורך מיטות אחרות ועומד על כ-190 עד 200 ס”מ.

 

מיטת קווין סייז

מיטה זוגית רחבה יותר ממיטה זוגית רגילה, ורוחבה נע בין 150 ל-160 ס”מ. מיועדת לזוגות המעוניינים להתרווח במיטה גדולה יותר ממיטה זוגית סטנדרטית, אך שאין להם מקום למיטת קינג סייז, או שמעוניינים לשלם מחיר נמוך יותר.

 

מיטת קינג סייז

המיטה הזוגית הגדולה ביותר. רוחבה נע בין 180 ל-200 ס”מ והוא כרוחב שתי מיטות יחיד סטנדרטיות ולכן יש שיטענו שמיטה קטנה ממיטת קינג סייז לא מתאימה לזוג. אם אתם מעוניינים לקנות מיטת קינג סייז, חשוב למדוד את חדר השינה שלכם לפני ולוודא שהמיטה תוכל להיכנס, שכן מדובר במיטה גדולה שלא מתאימה לכל חדר.

 

מה זה מיטה יהודית?

מיטה יהודית היא מיטה בעלת שני מזרוני יחיד שחולקים בסיס מיטה משותף ומיועדת ליהודים הישנים בזמן הנידה באותו החדר, אך בנפרד.

ישנם זוגות שקונים מיטה יהודית פונקציונלית למטרה זו שבה ניתן להפריד את המיטה עצמה, וישנם זוגות שקונים מיטה רגילה ופשוט מניחים בה שני מזרוני יחיד.

במידה ואתם הולכים על האופציה השנייה חשוב לוודא שבבסיס המיטה יש מספיק מקום לשני מזרוני יחיד ועוד חלל כלשהו בניהם להפרדה.