איך לבחור ספריה

איך לבחור ספריה?

אנחנו עם הספר, וספריה, מלבד הרובד הלימודי והפנאי שמפיקה עבורנו בקריאת הספרים, היא פריט עיצובי שמוסיף נופח של אופי, חום, וייחודיות לחלל החדר, ויכולה ללמד המון על האדם.

אך היא לא מתאימה לכל אחד, ולכן, חשוב שבחירת הספרייה תלווה במספר אספקטים שיש לקחת בחשבון.

לצפייה בקטלוג ספריות לחצו כאן.

מטרת הספריה

די ברור שבראש ובראשונה מטרת הספריה היא לאכסן ספרים. אלא, שלעיתים לספריה יש שימושים נלווים כמו דקורציה, או הפרדה בין אזורים בתוך החדר. לכן, בטרם תבחרו ספריה, יש לבחון את כלל שימושיה בחדר.

 

סוגי ספריות

כיום, ישנם מספר סוגי ספריות, שכל אחת תשמש מטרה אחרת, ולכל אחת יש את יתרונותיה וחסרונותיה:

 

ספריית קיר

זוהי ספרייה גדולה, שלרוב מכסה קיר שלם. מתאימה לרוב לאנשי ספרות אמיתית, כאלו בעלי ספרים רבים ומגוונים שיש צורך באכסונם. ספריה מהסוג הזה מוסיפה מימד נוסף בעיצוב החלל.

 

ספריה פתוחה

ספרייה קטנה יותר באופן יחסי, אך גם זאת יכולה להיות בעלת נוכחות משמעותית. זוהי ספריה, שכשמה, בעלת מדפים או תאים פתוחים. מחד היא מעניקה תחושה פתוחה ונגישה יותר, אך מנגד מאלצת לנקות אבק באופן תדיר.

 

ספריה סגורה

זוהי ספריה שכולה או רובה סגור בדלתות שלרוב יהיו שקופות או אטומות, הספרייה משמשת בצורה הזאת כרהיט לכל דבר ועניין, שגם מוגן מפני האבק, אך מבודדת באופן יחסי את הגישה לספרים.

לכן, בין היתר, חשוב לבחון את שימוש הספרייה טרם הרכישה, באם השימוש העיקרי שלה יהיה להוות תצוגה, או שמה יש צורך בספריה בכדי לעשות שימוש בספרים באופן תדיר.

 

החומר ממנו עשויה הספריה

למרות הטכנולוגיה וההתקדמות המודרנית, העץ המסורתי עדיין נתפס בעיני רבים כחומר האולטימטיבי בעבור ספריות.

אלא, שבשנים האחרונות ניתן לראות גם ספריות מנירוסטה, מזכוכית, ואף ספריות קיר העשויות גבס. ספריות מעץ מעניקות מראה מלכותי וחם, ואילו ספריות עם מדפי נירוסטה הופכות את החדר ליוקרתי ואלגנטי יותר.

לכן יש לבחור את החומר שיעשה חסד בצורה הטובה ביותר עם עיצוב שאר החלל. בנוסף, יש לבחון שהחומר הבחר מסוגל לעמוד בעומס הספרים שהוא עתיד לשאת בו.

 

בטיחות

גם אם הספרייה נמצאת בסמוך לקיר, וגם אם מהווה חוצץ במרכז החדר, חשוב מאוד לוודא שהספרייה בטיחותית למשתמש, ומקובעת כהלכה.

ישנן ספריות שמאפשרות קיבוע לקיר, וכאלה שמאפשרות לרצפה. אך חשוב לבדוק את הנושא לעומק, ולוודא שהכל מותקן כהלכה ולא מסכן את המשתמשים.

 

מיקום הספריה

המיקום שבו בוחרים לשים את הספרייה בסופו של יום, מהווה שיקול מהותי בבחירת הספרייה. אם מדובר באחת הקירות או הפינות בחדר, או שדווקא בוחרים בספריה שתעמוד במרכז החדר.