איך לאחסן חפצים וציוד בבית בצורה נכונה?

לפעמים, כשבאים מים עד נפש וריבוי החפצים בבית מאיים להטביע אותנו חיים, אנחנו נכנסים לאווירת ארגון קדחתנית ומעוניינים ביום אחד למגר את האויב מספר אחד בחיינו: הבלגן. אבל אז משתלטת עלינו עייפות נוראית וייאוש מכרסם לנו בכוונות הטובות: איך למען השם נעשה סדר בתפזורת אותה טיפחנו במשך שנים? כאן בא המאמר הזה ועושה סדר בכל הנוגע לאחסון ביתי נכון. אחסון אפקטיבי? כל הפתרונות בפנים.

 

טיפים חשובים לארגון הבית במהירות

קודם כל, לפני שאתם רצים לרכוש רהיטי אחסון, חשוב מאוד לערוך מיון של החפצים בבית. ייחדו שבוע ימים וערכו טראנס מיון מהיר. חלקו את החפצים בבית ל-3 קטגוריות:

  1. חפצים בשימוש יומיומי רציף.
  2. חפצים עונתיים.
  3. חפצים הבאים לידי שימוש לעיתים רחוקות.
  4. חפצים שאינם באים לידי שימוש.

 

חפצים המשמשים אתכם ביומיום חשוב לאחסן במיקומים נגישים בצורה שניתן יהיה לשלוף אותם מבלי לפגוע בסדר אותו תטרחו לייצר בהמשך. עבור חפצים עונתיים יש לייחד שני אזורי אחסון (אחד נגיש ואחד שאינו נגיש) וככל שהעונות מתחלפות – ניתן יהיה להחליף בין שני אזורי האחסון ובכך להנות מניצול מקסימלי ומשימוש יעיל בשטחי האחסון בבית.

חפצים שלהם שימוש אחת לתקופה ארוכה יאוחסנו במדפים גבוהים, בארונות עליונים או ב’בוידעם’ באופן זה ניתן יהיה לשלוף אותם בעת הצורך, אולם בכל שאר הזמן הם לא יתפסו מקום אחסון יקר שעשוי לשמש לחפצים רלוונטיים אחרים.

הקטגוריה האחרונה כוללת את כל החפצים הבלתי רלוונטיים: קומקום ישן ומתקלף של סבתא, ספרים שאבד עליהם הכלח, בגדים שבגלגול הנוכחי ככל הנראה לא נלבש שוב, תמונות משנות תרפפ”ו וכן על זו הדרך. עם כל הכבוד לסמנטיקה ולרגשות הנוסטלגיה – הבית שלנו אינו מחסן ועל כן במסיבת פרידה רווית דמע נשליך את אלו לצפרדע או נמסור אותם לאנשים שיוכלו למצוא בהם חפץ.

 

פתרונות אחסון לבית

כעת אחרי שאווררנו את הדירה מכל כך הרבה חפצים מיותרים, קודם כל נוכל לראות להפתעתנו שהבית לא כה קטן כמו שחשבנו וקיימים בו עוד מגוון אזורי אחסון שהתפנו. עכשיו נוכל להתפנות למשימה הבאה: התאמת פתרונות אחסון לחלל בדגש על ניצול מקום מקסימלי. המטרה היא להגיע בסוף התהליך למצב בו לכל חפץ שלנו ישנה הגדרת מקום ברורה, הנדסת החפצים בצורה נכונה גם היא תסייע למיקסום שטחי החלל.

 

אחסנו חפצים שימושיים בקופסאות שקופות/שקופות למחצה

מכירים את זה שרגע לפני היציאה לאירוע שרשרת האזמרגד נעלמת ואנו נדרשים להפוך את קופסאות התכשיטים ולנבור בתכולתן בהיסטריה? באמצעות פתרונות אחסון כגון: ארגוניות שקופות, ניתן לאחסן אקססוריז בצורה נגישה ביותר. אופציה זו מתאימה למטבח, שם וכל להשתמש בערימות קופסאות קופות שיגלו לנו מה טיב התכולה ויאפשרו לנו לשלוף בצורה נגישה את המוצר הרצוי מבלי להפוך את כל הארון/המקרר.

 

הזמינו פתרונות אחסון למצעים

במידה ואין לכם משטחי אחסון מתחת למיטות או שהם מנוצלים לצרכים אחרים, מומלץ להזמין ארגזי אחסון עומדים עם דלת עילית או ארגזי אחסון שוכבים המכילים מגירות. אילו יוכלו לשמש לכם כארגזי אחסון מעולים עבור המצעים שלכם במטרה לשמור עליהם נקיים ומסודרים כל היום כשרק לפנות לילה הם יוצאים ממחבואם לקיים את תפקידם.

במידה ובחרתם בארגז בעל פתיחה צידית, תוכלו להשתמש במשטח העליון כמושב בחדר הילדים – רכשו מזרן במידות המתאימות והרי לכם ארגז אחסון פונקציונלי למהדרין.

 

עמודונים לאחסון חפצים

פעמים רבות במהלך ריהוט הבית נוצרים חללים מיותרים שאינם יכולים להכיל ארונות סטנדרטיים מפני שהם צרים מדי אך מנגד, חבל שלא לנצלם לאחסון. באמצעות עמודון צר במידות המדויקות ניתן להוסיף שטחי אחסון חיוניים ולהנות ממגירות, חללי אחסון פתוחים ומדפים סגורים. ההמלצה שלנו היא לסגור עמודון עד התקרה על מנת שהשטח שמעל העמדון לא יהפוך מקום אחסון לשמונצעס.

 

תלייה על קיר

קירות הבית יכולים להוות כר אחסון נרחב, תוכלו ליהנות ממדפים מודולריים במטבח, ווי תליה למעילים, מתלים לצרורות מפתחות בכניסה לבית (כך נמנע את הקריאה יומית: “מי ראה את המפתחות שלי?”) ועוד. ניתן להשתמש במתקן לסבון כלים וספוג לשמירה על שיש נקי וריק לחלוטין וכן שימוש במתלים קטנים עבור מגבות מטבח. כל אלו הם טיפים פשוטים שעשויים לגרום לארגון הבית ללא טרחה מרובה. הכל עניין של הרגלי חיים והסתגלות אל נוהגי סדר אלמנטרי ים.

 

אומרים “לא” לאבק ולמזיקים שונים

חפצים שאינן משמשים אותנו תדיר, כגון כרים, שמיכות וחפצים עונתיים נוספים עשויים להינזק כתוצאה מחשיפה לעש ולהצטברות של אבק. באמצעות שקיות ואקום ניתן לארוז חפצים אלו באטימה הרמטית ובכך למנוע את המפגעים אותם מנינו לעיל. אריזה בוואקום גם תצמצם את נפח החפצים ותייצר מקום אחסון נוסף עבור מגוון פריטים.

 

אל תערמו חפצים נגישים

על מנת לשמור על סדר גם לאחר זמן שימוש ארוך בפריטים – יש לאחסן את הפריטים השימושיים כשהם מונחים זה לצד זה ולא אחד מעל השני, כך נמנעות ,קריסות מגדלים” של ערימות חולצות בארון הבגדים או פיזור של מוצאי מזון במזווה. העדיפו שימוש בסלסלות פתוחות או בעלות מכסה על מנת למקסם את הסדר בחללי האחסון השונים.

 

הכל בסדר – מסכמים

ביתנו הוא מבצרנו, אולם על מנת שהוא לא יהפוך לאיום על שלוות רוחנו בהצטבר תפזורת רבה, ארגון יסודי של הבית בדגש על שימוש בפתרונות אחסון בצורה מושכלת יהפכו את החלל הביתי למקום שכיף לחיות בו. במאמר זה נתנו הדרכה למסדר המתחיל לצד עצות לפתרונות אחסון יעילים ביותר.

חשוב לדעת כי מיון הוא השלב הראשון בכל פרויקט סדר כשלאחריו מתפנה בדרך כלל מקום אחסון רב בו ניתן לסדר את הפריטים בצורה האופטימלית, אנו מאחלים לכם שגרת סדר מאורגנת ומבורכת.