כמה עולה מיטת קומותיים

כמה עולה מיטת קומותיים - באנר

מיטת קומתיים הינה מיטה שמורכבת משני מפלסים של מיטת יחיד – אחת תחתונה ואחת עליונה.

המיטה מתאימה במיוחד להורים לילדים קטנים שישנים יחד בחדר, אשר רוצים לחסוך מקום בחלל ולאכלס אותם בסמוך זה לזה.

בעוד טרנדים באים והולכים, מיטת הקומתיים תמיד נשארת בסצנה, משום שהיא פרקטית ונוחה.

היא מעצימה את הקשר בין האחים וגם פותחת את החדר לאחסון נוסף. כדי לספר לכם עוד קצת על מיטת הקומתיים, עשינו כמה בדיקות בעולם הרהיטים, ולפניכם המידע.

לצפייה בקטלוג מיטות קומותיים לחצו כאן.

יתרונות במיטת קומתיים

החלפת המיטה הראשונה קורית בדרך כלל סביב גיל שנתיים וחצי – שלוש. המיטה שקונים להם בגיל הזה תלווה אותם ככל הנראה עד לפחות גיל עשר. למה זה רלוונטי למיטת קומתיים? משום שמשפחות בהן יש אחים שקרובים זה לזה בגיל, מיטת הקומתיים תהיה לפתרון יעיל וזול. להלן היתרונות:

 

חיבור הקשר הבינאישי

שינה לצד אח או אחות גדולה מחזקת את הקשר הבינאישי בין השניים. יש הרבה זמן, בייחוד לפני השינה, לשתף בחוויות, בסיפורים ובסודות. הקרבה הפיזית הזו מאפשרת קשר יציב וקרוב בין אחים, ומיטת קומתיים אכן מספקת את זה.

 

חסכון במקום

כאמור, מיטת הקומתיים מכילה שתי מיטות יחיד שמתנשאות לגובה, מה שמאפשר מרחב רב בחדר לחפצים ולרהיטים אחרים.

 

מיטה אקסטרה לחברים שבאים

הרוב המוחלט של מיטות הקומתיים מציעות מיטה נוספת, מעבר לשתיים הקיימות, שנשלפת מהחלק התחתון. כך אפשר לארח חברים, להציע להם לבוא לישון ולערוך מסיבת פיג’מות מהנה מבלי להתחשב בשיקולים של מקום או מרחב.

 

חסרונות במיטת קומתיים

כשם שיש יתרונות, יש גם מספר חסרונות במיטת קומתיים:

 

סכנת נפילה

המיטה הגבוה מבין השתיים מתנשאת מעל הקרקע, דבר שכרוך בסכנת נפילה.

 

ריבים בין האחים על רקע הבחירה במיטה

יש מצבים בהם שני האחים מעוניינים באותה המיטה, דבר שעלול לעורר ביניהם ריב על המיטה.

אף על פי שמדובר בחסרונות, חשוב לומר שהם פתירים לחלוטין ולכן אין סיבה לתת להם הרבה מקום. למרבית המיטות כיום יש תו תקן ישראלי, הן מגיעות עם מעקה בטיחות וישנו תכנון מקדים מקיף במהלכו דואגים למבנה של מיטה יציבה וחזקה.

בהיבט המריבות, כל עוד מדברים איתם מראש על הנושא ומגיעים איתם לפשרה בנוגע למקומות השינה, זה לא יטריד אתכם שנית.

 

בדיקות בטיחות להבטחת ביטחון הילדים

ילדים הוא עם שובב וקופצני במיוחד. הם יכולים להפוך את המיטה שלהם לטרמפולינה בקלות, לבעוט ולהטיל את משקלם עליה.

גם המיטה הכי יציבה בעולם עלולה להיסדק או להישבר, ולכן חשוב לעשות מפעם לפעם בדיקות בטיחות. במסגרת הבדיקה ודאו שהסולם שבין שתי המיטות והמבנה שלהן נותר חזק ויציב.

כחלק מהבטיחות, כדאי להציב את המיטה לא בסמוך לחלון וכך למזער סכנות.

 

הוספת אמצעי תאורה לשם בטיחות

כדי להבטיח את בטיחות הילדים כשהם יורדים מהמיטה, כדאי להוסיף איזשהו אמצעי תאורה מינימלי. כפתור ההדלקה צריך להיות בהישג היד של מי שישן במיטה העליונה, וכך הוא יוכל לרדת מהסולם בבטחה, גם אם מדובר בחושך באמצע הלילה.

 

סוגי מיטות קומתיים

ישנם מספר סוגים של מיטות קומתיים:

 

מיטת קומתיים סטנדרטית

הדגם הסטנדרטי מכיל שתי מיטות שבנויות באופן זהה בגודלן, אחת תחתונה ואחת עליונה, אשר מחוברות על ידי קורות עץ. העלייה למיטה העליונה קורית באמצעות סולם שהוברג עוד קודם לכן למסגרת של המיטה.

 

מיטת קומתיים וחצי

במידה ויש הפרש גילאים בין שני האחים שישנים על מיטת הקומתיים, ניתן להפוך את התחתונה מבניהן לגודל של מיטה וחצי. בדרך כלל מדובר באח הגדול יותר, כדי שהמיטה תשרת אותו גם בגיל ההתבגרות.

 

מיטת גלריה

הדגם הזה דומה לדגם הסטנדרטי- גם פה שתי המיטות זהות בגודלן, אולם ההבדל הוא שאחת מהן מונחת אופקי והשנייה אנכי. הפוזיציה הזו מייצרת חלל ביניים, בו אפשר לשים שולחן כתיבה או כל דבר אחר. כך אפשר לנצל את המרחב שבחדר בצורה האידיאלית.

 

מחירי מיטת קומתיים

המחירים של מיטות קומתיים הינם דינמיים, ומשתנים בהתאם לפרמטרים כמו חומרי גלם, סוג הדגם, עלויות הובלה נלוות וכו’. כולנו מונעים משיקולים כלכליים, אולם בבחירה של מיטה חייבים לחשוב רחב יותר, זו קנייה שנעשית אחת לעשור וחשוב לא להתפשר עליה.