כמה עולה ספריה לילדים?

 

כמה עולה ספריה לילדים - באנר

בעולם העיצוב של ימינו יודעים כבר שחדר ילדים אינו מסתכם רק במיטה קטנה ובארגז צעצועים. על מנת לבנות חדר ילדים מעוצב כמו שצריך, יש להתייחס אל כל ההיבטים השונים בחייו של הילד, ולמלא את החדר בחפצים וברהיטים מותאמים אישית. אחד הרהיטים המרכזיים בחדר ילדים מודרני הוא ספריה לילדים, מקום אחסון נוח ויפה בו אפשר להניח ספרים, סרטים וחפצים קטנים נוספים.

במאמר הבא נעסוק בספריה לילדים וננסה לענות על השאלה כמה היא עולה.

לצפייה בקטלוג ספריות לחדרי ילדים לחצו כאן.

 

מה עונה על ההגדרה של ספריה לילדים?

לפני שננסה לענות על השאלה כמה עולה ספריה לילדים, מוטב לברר מהי בכלל ספריה לילדים. למעשה אין הבדל מאוד משמעותי בין ספריה רגילה (כזאת הממוקמת בסלון או בחדר השינה של ההורים ומניחים בה רומנים עבי כרס שנראים יפה) לספריה לילדים: בשני המקרים מדובר ברהיט אלגנטי המשמש כמקום אחסון, בעיקר לספרים אך לא רק.

ההבדל העיקרי הוא בסעיף ההתאמה לילדים. ספריה לילדים תהיה מונגשת יותר לדור הצעיר. היא תעוצב בגודל מתאים למידותיהם של ילדים, ותהיה מעוצבת באופן בטיחותי עבור ילדים. כך למשל, כאשר מעצבים ספריה לילדים יימנעו לרוב משימוש בזכוכית, כך שבמקרה של נפילה, שום דבר לא יתנפץ ויעמיד את הילדים בסכנת פציעה.

 

מחירים רבותי, מחירים

על אף שמדובר בספריה לילדים אין ספק שהמחיר של רהיט זה כבר שייך לעולם המבוגרים.

אז כמה עולה ספריה לילדים סטנדרטית? ספריה אשר מותאמת לילדים תעלה כמה אלפי שקלים, תלוי בדגם, בחברה המייצרת בגודל הספרייה ובהיבטים נוספים.

יחד עם זאת יש לציין שמחירים של ספריה לילדים נמוכים משמעותית מהמקבילה הסטנדרטית.

בעוד שבעבור ספריה רגילה תיפרדו כנראה מסכום של כמה אלפי שקלים (באזור ארבעת אלפים עד חמשת אלפים שקלים), ניתן לרכוש ספריה איכותית לילדים במחיר של כאלף חמש מאות עד אלפיים חמש מאות שקלים.

עם זאת חשוב להזכיר שמדובר בטווח דינמי למדי של מחירים וניתן למצוא גם ספריות במחירים גבוהים בהרבה מאלו.

 

ספריה לילדים – השקעה משתלמת?

כאשר מתכננים תקציב בעבור רכישת ספריה לילדים חשוב לנסות לתכנן כמה שנים קדימה. כך למשל, השקעה נכבדה בספריה למבוגרים עשויה להיות אפקטיבית לטווח ארוך יותר מהשקעה בספריה לילדים.

ילדים כטבעם של ילדים נוהגים לגדול עם הזמן ויכול להיות שספריה קטנה כבר לא תהיה רלוונטית בחלוף כמה שנים. לכן מומלץ לשקלל כמה זמן הספרייה הולכת לשכון בבית (האם למשל יש אחים קטנים או בני דודים שירצו לקבל אותה יד שנייה?) ובהתאם לכך להתאים לה תקציב.

מוטב כאמור להשקיע את מרב הכסף על ספריה איכותית למבוגרים על פני ספריה לילדים. גם בזאטוטים יש להשקיע כמובן אך ככל הנראה לא באותה מידה.

 

ספריה זה נחמד כשבונים אותה ביד

אפשר בהחלט לנסות לבנות ספריה לילדים בכוחות עצמכם.

חשוב להדגיש שהתוצאה ככל הנראה לא תשתווה מבחינת איכות לספריות המוצעות בחנויות העיצוב, אך היא יכולה להיות אישית הרבה יותר.

בנייה עצמאית של ספריה לילדים יכולה להשתלם גם מבחינה תקציבית וגם מבחינת החוויה – ניתן אפילו לשתף את הילדים בתהליך הבנייה ולעודד אותם לתרום מחלקם למאמץ (למשל ציור על קירות הספרייה, הוספת טביעות כפות ידיים או הגשת כלים לא מסוכנים להורה הבונה).

יחד עם זאת חשוב להקפיד על תהליך בטוח ועבודה עם כלים נכונים ומתאימים. בנוסף יש לתכנן טוב טוב את המידות כך שיתאימו לקהל היעד הצעיר.

כמו כן, יש לקחת בחשבון את עניין היציבות. ספריה לילדים צריכה להיות יציבה ועמידה במיוחד על מנת שתשרת אותם כהלכה.

 

כוורת בספר

טרנד חינני מאוד בעולם הספריות הוא שימוש בכוורת כפתרון אחסון. הכוונה בכוורת כמובן אינה למושבת דבורים (לא הדבר הכי בטיחותי בחדר ילדים) אלא לסדרת תאים תלויים צמוד זה לזה אשר מזכירים במבנה שלהם כוורת. כאשר בוחרים כוורת כפתרון (כולל או נלווה לספריה מסורתית קיימת) חשוב לשים לב שתולים אותה בגובה מותאם לילדים, אחרת היא מאבדת מהרלוונטיות שלה.

ספריות בצורת כוורת אינם מעיבים מעמסה תקציבית נוספת על רכישת ספריה רגילה לילדים. ניתן לרכוש ספריית כוורת בתקציב פחות או יותר זהה לזה המיועד לרכישת ספריה סטנדרטית. בסכום של כאלף עד אלפיים שקלים ניתן למצוא כוורות חינניות ומתאימות להפליא לחדר ילדים מעוצב.